Abstract
In this paper, in order to develop the three phase GTO CSI of high efficiency 1M drive with low loss commutation and snubber energy, we studied the energy recovery circuit to recover stored energy in clamping capacitor and DC link inductor(VCC-l and VCC-2), and snubber capacitor(VCC-3). By using an induction motor as the load of inverter, experimental results show that dissipated DC power is decreased and capacitor voltage Vc is effectively suppressed by VCC-2 and VCC-3 system, and the validity of VCC-3 system with low loss commutation and snubber energy is proofed.roofed.
본 논문에서는 전류시 유도전동기의 누설 인덕턴스 및 직류 링크 인덕터에서 발생하는 손실과 스너버 회로에서 발생하는 손실을 효과적으로 전원 및 부하로 회생하는 새로운 VCC-3를 제안하였으며, VCC-1, VCC-2 및 VCC-3를 3상 유도전동기에 적용하여 부하의 입·출력 특성과 궤환량 등을 측정, 비교·검토한 결과, VCC-3 방식의 GTO CSI가 효율개선 및 안전성 면에서 우수하다는 것을 입증하였다.