Abstract
This paper proposes an instantaneous torque control method for the high performance SRM drive. In first, we e establish SRM model with the characte1istics of the torque. phase current and rotor position which were measured in t the experimental SRM. Based on this model. the reference torque waveform to minimize torque ripple is obtained by t the control of resultant torque considering phase torque overlap according to the variation of load and speed. And the r reference current waveform for the tracking of reference torque are decided. The control method for tracking the r reference current is used the delta modulation technique. The proposed method is validated by the comparing with S simulation and experimental results.
본 연구에서는 SRM의 고성능 운전을 구현하기 위해 토오크를 순시적으로 제어하기 위한 방법을 제시한다. 먼저 SRM의 토오크-전류-회전자 위치각 특성을 측정에 의해 구하여 이를 기기의 모델로 설정한다. 이를 바탕으로 각 상간의 토오크중첩을 고려하여 부하와 속도의 변동에 따라 총합 발생토오크를 순시적으로 제어함으로써 맥동성분을 최소화시키는 기준토오크를 설정하고, 이 기준토오크를 추종하기 위한 기준 상전류 파형을 구한다. 이러한 기준전류를 추종하는 방안으로써 PWM에 의한 델타변조 (Delta Modulation) 기법을 사용한다. 실험과 시뮬레이션과 실험결과를 비교함으로써 제안된 방식의 타당성을 입증한다.