Fractal coding of Textural Images

텍스처 영상의 프락탈 코딩

  • Jang, Jong-Whan (Dept. of Information and Communication Engineering, PaiChai University)
  • 장종환 (배재대학교 정보통신공학과)
  • Published : 1996.02.28

Abstract

New very low bit rate segmentation image coding technique is proposed by segmenting image into textually homogeneous regions. Regions are classified into on of three perceptually distinct texture classes (perceived constant intensity (class I), smooth texture (class II), and rough texture (class III) using the human Visual System (HVS) and the fractals. To design very low bit rate image coder, it is very important to determine nonoverlap and overlap segmentation method for each texture class. Good quality reconstructed images are obtained with about 0.10 to 0.21 bit per pixel (bpp) for many different types of imagery.

영상을 텍스처와 같은 성질의 영역으로 세그멘트 함으로써 새로운 very low bit rate 세그멘테이션 영상코딩 기술을 제안한다. 영역은 Human Visual System(HVS) 과 프락탈 특성을 이용하여 3 가지의 다른 텍스처 크래스(인간이 인지한 상 인텐셔티 (크라스 I), 부드러운 텍스처 (크라스 II) 및 거칠은 텍스처 (크리스 III) 중 1 가지로 구분한다. Very low bit rate 영상코더를 설계하기 위해 각각의 텍스처 크라스에 대해 nonoverlap과 overlap 세그멘테이션 방법을 결정하는 것이 중요하다. 좋은 화질을 갖는 재생영상은 여러 종류의 영상에 대해서 약 0.10에서 0.21비트/피셀에서 얻는다.

Keywords