인도기간(引導期間)을 갖는 세가지 형태(形態)의 검사(檢査).주문정책(注文政策)

Three Types of Inspection-Ordering Policies with Lead Times

  • 발행 : 1981.06.30

초록

본 연구에서는 세가지 형태의 검사주문정책이 제시되었다. 부품 주문시 원래부품의 상태가 가동상태, 퇴화상태, 고장상태인가에 따라 보통주문, 특별주문, 긴급주문으로 분류되고, 각 주문형태는 각기 다른 인도기간으로 특정지워진다. 정책 I은 대체부품이 도착되면 원래부품이 가동중이라도 대체시키는 경우이고 정책 II는 도착된 대체부품을 원래부품의 고장발생때까지 재고시켜 두는 것이다. 정책 III은 대체부품이 도착되면 가동중인 원래부품에 검사를 한번 더 시행하여, 이것이 가동상태에 있으면 퇴화가 발생되는 평균시간까지 더 사용하고 난뒤 대체시키고, 퇴화상태에 있으면 대체부품과 즉시 대체시키는 것이다. 이와 같은 세가지 정책하에서 비용유효성 함수가 제시되고, 퇴화밀도함수와 고장밀도함수가 각각 Weibull과 지수분포를 따르는 경우 적정검사주문 시간을 구하고, 고장비용에 대한 부품가격과 고장비용에 대한 검사 비용의 변화에 따른 정책 변화가 분석되었다.

Three inspection-ordering policies of a part with three types of lead times, i. e., expedited lead time, special lead time and regular lead time are considered. Policy I : The original part is replaced by a spare immediately after delivery, even if the original part is still operating. Policy II : The delivered spare is put into inventory until the original part failes. Policy III : The original part is inspected once again immediately after the delivery of the spare. If it is in a good state, the original part is used up to its mean degradation time, then replaced. If it is in a degradation state, the original part is replaced by a spare. A cost effectiveness for each policy is analyzed. Optimal inspection-ordering policy which maximizes a cost effectiveness is obtained. Time to degradation distribution and time to failure distribution are assumed to be Weibull and exponential, respectively. Variations of policies are observed with respect to variations of associated costs.

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