A Study on the Relationship between Performance Satisfaction and Revisit Intention for Revitalization of Performing Arts

공연예술 활성화를 위한 공연만족과 재방문의도 관계

  • Jae-Young Moon (Div. of Business Administration, Dongseo University) ;
  • Bo-ra Kwak (Dept. of Cultural and Performing Arts Graduate School, Dongseo University) ;
  • Eun-ji Lee (Global Leaders College, Yonsei University)
  • 문재영 (동서대학교 경영학부) ;
  • 곽보라 (동서대학교 일반대학원 문화예술공연학과) ;
  • 이은지 (연세대학교 글로벌인재대학)
  • Published : 2024.01.17

Abstract

In this study, a survey was conducted on performers to determine the influence and relationship between performers' satisfaction and revisit intention to revitalize performing arts. The survey is organized into three areas: general characteristics, satisfaction with performance, and intention to revisit.

Keywords

References

  1. 문화체육관광부, 2022 공연예술조사, 2022 
  2. 김미란, 제주 지역문화 활성화를 위한 공공 공연장 운영에 관한 연구: 참여 동기와 성과 인식의 매개효과를 중심으로", 추계예술대학교 박사학위논문, 2021. 
  3. 김혜리, "지역문화예술 활성화를 위한 유휴공간 공공지원 연구: '작은 미술관 조성 및 운영지원 사업'을 중심으로", 동덕여자대학교 석사학위논문, 2022. 
  4. 윤유정, "국악공연의 마케팅믹스요인이 관람객 만족도와 재관람 의도에 미치는 영향: 국립국악원을 중심으로", 중앙대학교 석사학위논문, 2015. 
  5. 양승준, "인디뮤지션의 마케팅믹스요인이 관객 만족도와 재관람 의도에 미치는 영향: 홍대지역 라이브클럽을 중심으로", 중앙대학교 석사학위논문, 2016. 
  6. 이승현, "발레공연의 마케팅믹스 7P에 따른 관람객 만족도 및 재관람의도에 미치는 영향", 경희대학교 석사학위논문, 2022. 
  7. 홍세빈. "뮤지컬 온라인 공연 문제점 및 개선방안 연구: 네이버 공연 live beta 플랫폼과 마케팅믹스 7P를 중심으로", 이화여자대학교 석사학위논문. 
  8. 김상두, 김홍설, "프로스포츠 관람 정도가 관람 만족에 미치는 영향," 한국체육학회지, 제40권, 제1호, pp.77-86, 2001.