Unity VR 360 Degree Content Implementation

Unity기반의 탐색적 VR 360도 콘텐츠 구현

  • Published : 2021.10.03

Abstract

This content is implemented for active seniors who actively accept IT digital content as the current metaverse generation arrives. The elderly living in the nursing home can directly explore various parts of the map through the user scenario, so that they can recall their youth or experience various views, such as a place where they spent their lives in the past or a place where they can experience their jobs. In the current situation where the aftermath of Corona is getting stronger, the elderly living in nursing homes can have a positive effect on psychological stability and prevention of depression by using this content.

본 콘텐츠는 현재 메타버스의 세대가 도래함에 따라 IT 디지털 콘텐츠를 적극적으로 수용하는 액티브 시니어를 위해 구현되었다. 요양원의 거주 노인들은 사용자 시나리오를 통해 직접 맵 곳곳을 탐색을 함으로써 자신의 젊은 시절을 회상하거나 과거의 자신의 일생을 보냈던 장소 혹은 직업을 체험할 수 있는 장소와 같이 여러 전경을 체험할 수 있도록 설계하였다. 코로나의 여파가 거세지고 있는 현재 상황에서 본 콘텐츠를 이용하여 요양원의 거주노인들은 심리적 안정감 및 우울증 예방에 긍정적인 영향을 줄 수 있을 것이다.

Keywords

Acknowledgement

이 논문은 2021년도 지역사회 상생·협력지원사업에 의하여 지원되었음.