Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2017.10a
- /
- Pages.638-640
- /
- 2017
The Effect of Classroom Environment on Course of Classroom Attitudes and Satisfaction in Computatinal Thingking of University
강의실 수업 환경이 대학 컴퓨팅사고 과목의 수업태도와 만족도에 미치는 영향
- Kim, Se-min (Hanbat National University) ;
- Ryu, Chang-su (Yewon Arts University)
- Published : 2017.10.25
Abstract
The study analyzed the impact of classroom classes on classroom attitude and satisfaction in classes related to students' computing incidents in college. The classroom environment referred to in this study considered the number of persons per division and seating arrangement. The university compared the number of universities with a large number of college graduates, compared with the back and rear of the same division. This study aims to improve the classroom environment for classes of liberal arts courses.
본 연구에서는 대학의 교양강좌 학생들의 컴퓨팅사고 관련 수업에서 강의실 수업 환경이 수업태도와 만족도에 미치는 영향을 분석하였다. 본 연구에서 말한 수업 환경이란 분반당 인원 수와 좌석배치 등을 고려하였다. 분반 당 인원 수가 많은 대학과 적은 대학을 비교하였고, 같은 분반 내에서도 앞자리와 뒷자리를 비교하였다. 본 연구를 통하여 교양 프로그래밍 강좌의 수업 환경 개선에 대해 도움이 되고자 한다.