Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2015.10a
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- Pages.288-290
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- 2015
Designing and Producing Moving Identity for Dynamic Branding
Moving Identity를 설계 적용한 Dynamic Branding 연구
- Whang, Chris Inkyong (Hongik University) ;
- Park, Dea-Woo (Hoseo Graduate School of Venture)
- Published : 2015.10.26
Abstract
As well as companies such as Samsung Electronics and Hyundai Motor, which subject the summit of the International Conference on the UN personnel areemphasis on Moving Identity strongly appealing the goals and vision of the future for the current organization in the community and stakeholders. It is also an important part that how to relate Dynamic Branding in promotion and advertising method. In this paper, we are designing and producing ACM SIGCHI 2015 Conference opening animation utilizing Moving Identity Design concept as a promotional movie in Dynamic Branding perspective.
삼성전자나 현대차와 같은 기업뿐만 아니라, UN에서 정상회의를 주제하는 국제 컨퍼런스 담당자들은 이해관계자들과의 커뮤니티에서 현재 조직의 목표와 미래의 비전을 강하게 어필하는 Moving Identity를 중시한다. 이러한 Moving Identity를 홍보와 광고에 어떻게 Dynamic Branding을 내포하여야 할 것인가가, 연구해야 할 중요한 부분이다. 본 논문에서는 ACM SIG CHI 2015 Conference opening에서 상영된 애니메이션에, Moving Identity를 설계 적용한 홍보영상을 Dynamic Branding 관점에서 설계하고 연구하여 제작하였다.