전자상거래 환경에서 안경시장 경쟁력 확보전략

Competitiveness Strategy of Glasses Market in E-Commerce Environment

  • 서신림 (원광대학교 정보전자상거래학부) ;
  • 윤려 (원광대학교 정보전자상거래학부) ;
  • 정영호 (원광대학교 정보전자상거래학부) ;
  • 이현창 (원광대학교 정보전자상거래학부) ;
  • 신성윤 (군산대학교 컴퓨터정보통신공학부)
  • Xu, Chen-lin (Division of Info. & Elec. Commerce, Wonkwang University) ;
  • Yin, Li (Division of Info. & Elec. Commerce, Wonkwang University) ;
  • Jung, Young-ho (Division of Info. & Elec. Commerce, Wonkwang University) ;
  • Lee, Hyun-chang (Division of Info. & Elec. Commerce, Wonkwang University) ;
  • Shin, Seong-Yoon (School of Comp. Info. & Comm. Eng., Kunsan National University)
  • 발행 : 2015.10.26

초록

전자상거래는 비즈니스 모델의 한 종류로서 그의 발전은 사람들의 일상적인 경제 활동에 대한 영향을 미칠 뿐만 아니라 안경 산업에게 거대한 기회를 가져온다. 이로 인해 안경 산업 어떻게 더 효율적인 전자상거래 구현하는 것을 여구의 가치가 있다. 본 논문에서는 전자상거래 시장 중에 대표적인 안경 사이트를 비교 분석하고 차별화 및 개인화 된 경쟁 전략을 제안하며 나이별 구분하지 않는 개인 맞춤형 서비스 있는 온라인 안경 사이트를 구축한다.

E-commerce as a business model, its rise has affected the daily economic behavior of people, also has brought great opportunities for the glasses industry. Glasses industry how to effectively implement e-commerce is an issue worthy of study. Through analysis of the existing glasses sites in the e-commerce market, this paper proposed some personalized competitive strategies, and established a glasses online web site which is not distinguish between ages to provide personalized service.

키워드