The implementation of Need Analysis for SCS

SCS를 위한 니드 분석 구현

  • Lee, An-Hee (Department of Embedded Software, Busan University of Foreign Studies) ;
  • Choi, Jin-oh (Department of Embedded Software, Busan University of Foreign Studies)
  • 이안희 (부산외국어대학교 임베디드소프트웨어학과) ;
  • 최진오 (부산외국어대학교 임베디드소프트웨어학과)
  • Published : 2015.05.26

Abstract

SCS(Social Curation Service)is a service system to help sale and consumption with intelligent information about consumer's favor which is got from the combination of social service and internet shopping mall. This paper develops and analyzes some algorithms for catching the customer's preference tendency in SCS system. The developed algorithms are implemented to verify it's efficiency.

SCS(Social Curation Service)는 소셜 서비스를 인터넷 쇼핑몰과 결합하여 소비자의 선호 경향을 지능적으로 파악하여 판매와 소비에 도움을 주고자 하는 서비스이다. 이 논문은 SCS를 위한 시스템에서 사용자들의 소비 성향과 선호 경향을 파악하기 위한 여러 가지 알고리즘을 개발하고 분석한다. 개발한 알고리즘은 구현을 통해 효능을 검증한다.

Keywords