The Effect of SNS Usage in Small Business

소규모 비즈니스 SNS활용의 효과

  • Kim, Do-Goan (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce. Institute of Convergence and Creativity)) ;
  • Jin, Chan-Yong (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce. Institute of Convergence and Creativity))
  • Published : 2015.05.26

Abstract

ICT environments without limitations of time and space have been used for various purposes such as advertisement and marketing in various businesses. However, in the case of small businesses, some of small businesses have not used ICT environments for their business purposes or have not known how-to-use. In this point, this study is to understand the differences of ICT business effect between ICT usage and non-usage group. And then, it suggests the road map for the usage of SNS and ICT environments in small businesses.

현재의 시간과 공간의 제약이 없는 ICT 환경은 다양한 비즈니스에서 광고, 마케팅 등 다양한 목적으로 활용되고 있다. 그러나 소규모 자영업자들의 경우 이러한 ICT 환경을 활용하지 않는 못하는 사례가 더욱 많다. 이러한 점에서 본 연구는 SNS 및 블로그와 같은 ICT 수단을 활용하는 그룹과 활용하지 않는 그룹에 대하여 비즈니스 측면에서 어떤 차이가 있는지에 대한 사례분석을 하고자 한다. 아울러 SNS 및 다양한 ICT를 활용 방법에 대한 로드맵을 제시하고자 한다.

Keywords