Performance Evaluation of D2D Advertisement Dissemination Algorithm for Isolated High User-Density Area

고립된 사용자 밀집지역을 위한 D2D 광고 확산 알고리즘 성능 분석

  • Published : 2015.05.26

Abstract

Our D2D (Device-to-Device) advertisement dissemination algorithm based on the convergence of a D2D communication and a social commerce service is able to efficiently deliver advertisement messages of small business owners. We here assume high user-density areas as target-areas, and these target areas can form several target-groups based on geographical proximity. Also, the isolated target-areas which are not included in the target-groups may have the opportunities for forming a new target-group in consideration of the maximum distance with AP. In this paper, we evaluate performances with respect to the total number of successfully received users and the average number of relay users in accordance with variation in the maximum distance for isolated target-areas.

D2D(Device-to-Device) 통신과 소셜커머스 서비스를 결합한 D2D 광고 확산 알고리즘은 소상공인들을 위한 효율적인 광고를 가능하게 한다. D2D 광고 확산 알고리즘에서는 효율적인 광고 확산을 위해 사용자 밀집도를 기반으로 목표지역을 설정하고 인접한 목표지역들은 그룹을 형성한다. 광고는 형성된 그룹을 기반으로 확산된다. 그룹을 형성하지 못한 고립된 목표지역들은 AP(Access Point)와의 거리에 따라 그룹 형성 여부가 결정한다. 본 논문에서는 시뮬레이션을 통해 고립된 사용자 밀집지역을 위한 최대 거리 변화에 따른 성공적으로 수신한 전체 사용자 수와 평균 릴레이 유저의 수에 대한 성능을 비교 분석한다.

Keywords