Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2013.10a
- /
- Pages.544-545
- /
- 2013
A Study on the Status and Vitalizations of Serious Game Comptetition: Focusing on Serious Educational Game
기능성게임대회 현황 및 발전방향에 대한 연구
- Choi, Hun (Catholic University of Pusan) ;
- Yoon, Young-doo (Kangwon National University)
- Published : 2013.10.25
Abstract
Recently it has been increasing interest of serious game which make broadened to wide area in game field. Among these, educatioonal serious game is not only satisfied with the purpose of fun and education but also has been looking ar new ways of teaching with distribution of digital textbook. It can lead to change the way we understand things using the revitalization on the basis of serious game competitions. The purpose of this study was to analysis of educational game and game competition and to develop the efficient management stragies.
최근 게임의 영역을 다양한 범위로 넓혀주고 있는 기능성게임에 대한 관심이 높아지고 있다. 이중에서도 교육용기능성게임은 재미와 교육의 목적을 동시에 만족시켜줄 뿐만 아니라, 디지털교과서보급과 함께 새로운 교육방법으로 연구과 활발히 진행되고 있다. 교육용 기능성게임을 확산시키기 위한 방법으로 게임대회를 중심으로 저변확대를 통하여 인식전환을 유도할 수 있다. 이에 본 연구에서는 교육용 기능성게임 및 게임대회를 분석하고 효과적인 게임대회운영 전략을 제시하고자 한다.