Implementation of P2P Streaming System Based on Locality and Delay

지역성과 지연시간 기반의 P2P 스트리밍 시스템 구현

  • Published : 2009.10.29

Abstract

In this paper, a P2P streaming system for community TV service which requires realtime interactions was designed and implemented. The proposed system constructs a short delay tree-based P2P network in order to effectively support various community TV services within end-to-end delay bounds. Because a community service based on conversation requires a short delay. The P2P network of this paper was constructed by using an algorithm which utilizes locality and delay information. The implemented P2P streaming system is composed of a Web server and a application, each of which was implemented using Asp.Net and C#.Net respectively.

본 논문에서는 실시간 상호작용이 요구되는 커뮤니티 TV 서비스를 위한 P2P 스트리밍 서비스를 설계하고 구현하였다. 대화 기반의 커뮤니티 TV 서비스는 짧은 지연시간의 스트리밍 서비스를 요구하기 때문에 지연시간이 짧은 트리 방식의 P2P 네트워크를 구축하고 종단간 지연 시간 한계 내에 사용자들이 원활한 커뮤니티 서비스를 받을 수 있게 구현하였다. 본 연구에서 P2P 네트워크는 지역성과 종단간 지연시간을 이용한 알고리즘을 사용하여 구성된다. 본 논문의 P2P 스트리밍 시스템은 웹서버와 애플리케이션으로 구성되며 각각 ASP.Net, C#.Net으로 구현되었다.

Keywords