A Design of Agent for Personal IPTV Advertising

맞춤형 IPTV 광고 서비스를 위한 에이전트 설계

  • Published : 2009.05.22

Abstract

2007 IPTV joining furniture according to passing over 100 households, with the fact that IPTV markets will more be magnified in future. Also the enormous brazier being caused by IPTV commercial markets of IPTV markets are prospective 2015 with the fact that will reach to 850,000,000,000 won, advertisement central medium means IPTV advertisement or web coat online advertizing is center from TV advertisements. Currently compares TV advertisements and IPTV advertisements from the present paper consequently and according to the user who uses the contents the elder brother IPTV advertisement fixing is a service and the agent for plans.

2007년 IPTV 가입 가구가 100가구를 넘어섬에 따라 앞으로 IPTV 시장은 더욱 확대될 것으로 예상되고 있다. IPTV 시장의 거대화로 인해 IPTV 광고 시장도 2015년 8500억 원에 이를 것으로 전망하고 있으며, 광고 중심 매체도 TV광고에서 IPTV광고 또는 웹상의 온라인 광고가 중심이 될 것이다. 이에 따라 본 논문에서는 현재 TV광고와 IPTV 광고를 비교하고 콘텐츠를 사용하는 사용자에 따라 맞춤형 IPTV 광고를 서비스하기 위한 에이전트를 설계한다.

Keywords