Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2008.05a
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- Pages.653-657
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- 2008
Fishes Growth Process System using Morphing Techniques
모핑기술을 이용한 어류 성장과정 시스템
- Ryu, NamHoon (Dept. of Computer Science, Sunchon National University) ;
- Seo, SeungWan (Dept. of Computer Science, Sunchon National University) ;
- Ban, KyeongJin (Dept. of Computer Science, Sunchon National University) ;
- Song, SeungHeon (Ubiquitous Gwangyang & Global IT Institute) ;
- Kim, EungKon (Dept. of Computer Science, Sunchon National University)
- 류남훈 (순천대학교 컴퓨터과학과) ;
- 서승완 (순천대학교 컴퓨터과학과) ;
- 반경진 (순천대학교 컴퓨터과학과) ;
- 송승헌 (광양만권 u-IT 연구소) ;
- 김응곤 (순천대학교 컴퓨터과학과)
- Published : 2008.05.01
Abstract
Industry related to digital contents is growing rapidly and is noticed as a higher value-added business. In digital reflex contents industry, computer graphics techniques are core techniques. Because they make production or scene that is difficult to photograph possible with real camera, expand a range of contents making. Lately, computer graphics techniques apply various fields such as blockbuster movie, game, educational contents, simulation etc, and there are many studies about movement of each object made up of contents or automation of object change. This paper shows the process of fishes growth, from spawn to a full-grown fish making use of 3D morphing techniques and want to plan fish growth process system that can know difference between fishes that are applied to 3D morphing techniques and normal full-grown fishes according to various environmental factors that affect growth.
디지털 콘텐츠 관련 산업은 급속도로 성장하고 있으며, 고부가가치를 창출하는 산업으로 주목받고 있다. 디지털 영상 콘텐츠 산업에서 컴퓨터 그래픽스 기술은 핵심기술이라 할 수 있는데, 이 기술은 실제 카메라를 사용하여 촬영하기 어려운 장면이나 연출을 가능하게 함으로써 콘텐츠 제작의 폭을 훨씬 넓혀 주었다. 최근 컴퓨터 그래픽스 기술은 블록버스터 영화, 게임, 교육용 콘텐츠, 시뮬레이션 등 다양한 분야에 적용되고 있으며, 콘텐츠를 구성하는 각 객체의 움직임이나 객체 변화의 자동화에 대한 많은 연구가 이루어지고 있다. 본 논문에서는 3D 모핑기술을 활용하여 어류의 성장 첫 단계인 알에서부터 성어가 되기까지의 과정을 보여주며, 성장에 영향을 미치는 여러 가지 환경요인들에 따라 성장 후 정상적인 성어와의 차이를 알아볼 수 있는 어류 성장과정 시스템을 설계하고자 한다.
Keywords