Proceedings of the Korea Database Society Conference (한국데이타베이스학회:학술대회논문집)
- 2008.05a
- /
- Pages.301-306
- /
- 2008
The effect of the information on the buyer's trust in the e-marketplace
오픈 마켓의 제공정보가 고객 신뢰도에 미치는 영향
Abstract
The buyer in the e-marketplace makes a transaction without facial interaction. Therefore how to provide buyers with trust is the critical factor of the success in the e-marketplace. To solve this problem, the market-maker provides customers with various kinds of information. In this study, we analyzed the effect of the information on the buyer's trust in the e-marketplace.
온라인상에서의 거래는 비대면으로 이루어지므로, 소비자들에게 어떻게 신뢰를 제공해 거래를 성사시키느냐가 온라인 사업자에게 있어 성공의 관건이라고 할 수 있다. 신뢰 형성을 위해 오픈 마켓에서는 다양한 정보를 제공하고 있다. 이에 본 연구에서는 오픈 마켓에서 제공되는 다양한 정보들이 실제 구매자의 신뢰에 어떤 영향을 미치는지를 분석하였다.
Keywords