타이포그래피를 통한 디자인 학습 콘텐츠(contents) 연구

A Study on Contents for Appreciation Typography in Design Education

  • 발행 : 2007.11.16

초록

본 연구는 디자인 학습 콘텐츠(contents)로 타이포그래피의 활용을 제시한다. 타이포그래피는 문맥적인 내용과 아울러 자체 형태 및 layout에서 오는 영상적 이미지 구축으로 시각적 인지도를 높이고 일상 디자인의 근간을 이룬다는 점으로 연구 대상이 된다. 타이포그래피의 context적인 내용과 영상적 요소의 융화를 디자인학습의 콘텐츠로 현 디자인에 대한 미적 자각과 조형의식을 고양시키도록 한다.

The study is proposed. to understand diverse elements including visual elements and context in typography; to get an overall perspective on various aspects of gestalt; and to develop contents for appreciation design, study which aims to help learners comprehend values.

키워드