Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2007.11a
- /
- Pages.916-919
- /
- 2007
A Study on Contents for Appreciation Typography in Design Education
타이포그래피를 통한 디자인 학습 콘텐츠(contents) 연구
Abstract
The study is proposed. to understand diverse elements including visual elements and context in typography; to get an overall perspective on various aspects of gestalt; and to develop contents for appreciation design, study which aims to help learners comprehend values.
본 연구는 디자인 학습 콘텐츠(contents)로 타이포그래피의 활용을 제시한다. 타이포그래피는 문맥적인 내용과 아울러 자체 형태 및 layout에서 오는 영상적 이미지 구축으로 시각적 인지도를 높이고 일상 디자인의 근간을 이룬다는 점으로 연구 대상이 된다. 타이포그래피의 context적인 내용과 영상적 요소의 융화를 디자인학습의 콘텐츠로 현 디자인에 대한 미적 자각과 조형의식을 고양시키도록 한다.
Keywords