Processing Manufacture of Mobile 3D Animation Based on Commercial Cartoon Images

카툰 이미지를 바탕으로 한 모바일 3D 애니메이션 제작과정

  • 김혜정 (중부대학교 산업디자인과)
  • Published : 2006.05.26

Abstract

Mobile industry has been progressed rapidly with new mobile technique develpment. The mobile is a communication device for the young generation and give great additional images through animations and characters. It is expected that the mobile industry would elevate greatly in means of the animation characters that is connected directly, closely, and amicably to the sense of humane beings. Of those animations, 3D animation is a high communication technique that rinks to directly the expression of person in way of a sense of space, three dimension, and reality. Surely the new 3D animation will be developed constantly and in various way. It is consideralbe that the manufacture of 3D mobile animation links closely to cartoon that forms concerns of people.

모바일 기술의 발전과 함께 산업 전반에 걸쳐 앞으로 빠른 속도로 발전 할 수 있는 분야가 모바일이다. 모바일은 젊은 층에서 커뮤니케이션 도구로서 가장 큰 역할을 하고 있고 동영상, 캐릭터 등을 통해 부가적으로 창출되는 요소가 많다. 이러한 모바일애니메이션 산업 발전은 인간의 감정에 가장 가깝게, 친밀하게 그리고 호소력 높은 캐릭터 등장에 의하여 상승효과가 클 것으로 기대 되어진다. 그중 3D 애니메이션은 공간감, 입체감 또는 현실에서 일어나는 사실감 표현이 다른 애니메이션 기법에 비해 대중들에게 전달되어지는 커뮤니케이션 효과가 크다. 본 논문에서는 모바일 3D 애니메이션 콘텐츠 제작에 있어서 사용자에게 공동의 관심사로 친밀하게 공감대가 형성 할 수 있는 사랑, 인생, 웃음들로 구성된 시나리오를 토대로 이에 따른 캐릭터디자인 개발과 상용화 될 수 있는 모바일 3D 애니메이션을 제작과정 목표로 하고자 한다.

Keywords