한국콘텐츠학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korea Contents Association Conference)
- 한국콘텐츠학회 2006년도 춘계 종합학술대회 논문집
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- Pages.118-121
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- 2006
보험상품의 특성이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on Effects of Characteristics of Insurance's Service on Customer Satisfaction, Customer Commitment
초록
보험상품 서비스의 중요성은 더욱 가중되고 있으며 보험 서비스에 대한 기존의 연구들은 구매행동, 라이프스타일에 대한 연구를 중심으로 이루어져 오고 있으며 최근에는 보험상품 서비스에 대한 연구의 지속적인 필요성이 대두된다. 따라서 본 연구에서는 기존의 연구들을 토대로 하여 보험상품 서비스의 특성으로서 보험사의 특성(보험사의 이미지, 정보제공, 보장성), 보험설계사의 특성(전문적 지식, 고객배려), 보험상품의 특성(상품의 다양성, 맞춤상품)이 고객만족에 어떠한 영향을 미치는 가에 대하여 살펴보고자 한다.
Insurance's service have been studied for purchase behavior, life style. And Insurance's service is more and more important. Steady necessity of study was on the rise for insurance's service. This study is based on existing study. We classified insurance's service factors into insurance business's characteristic factors(image, information, security), insurance agent's characteristic factors(expert knowledge, care) and insurance product's characteristic factors(multiplicity, a made-to-order goods) And then we investigated how these classified characteristic factors could influence on customer satisfaction.
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