한국콘텐츠학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korea Contents Association Conference)
- 한국콘텐츠학회 2005년도 춘계 종합학술대회 논문집
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- Pages.304-308
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- 2005
이동통신서비스의 특성이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on The Service Characteristics Effects In Mobile Telecommunications on Customer Satisfaction
- Choi Seung-Il (Miryang Univ.) ;
- Kim Jae-Min (Kyongnam Univ.)
- 발행 : 2005.05.01
초록
최근 이동통신산업은 급격하게 발전하고 있다. 이러한 경쟁은 날로 더 심화되고 있으며 이동통신사들은 이러한 경쟁에서 살아남기 위한 생존 경쟁이 치열하다. 본 연구에서는 이동통신서비스의 특성과 고객만족간의 관계를 살펴봄으로써 이동통신사들의 생존전략에 기여하고자 한다. 따라서 본 연구는 이동통신서비스의 특성과 고객만족간의 영향관계를 살펴보고자 한다.
Recently, the mobile telecommunication industry is increasing rapidly: nevertheless it is competing severely with other mobile telecommunication industries in the world and it is projected that in the future the mobile telecommunication industry will compete more fiercely and increase more rapidly. By means of looking into the relationship of the mobile telecommunication service characteristics and satisfaction, therefore, it can be said that it can help the companies which want to survive in such a competitive society. And then we investigated how these classified characteristics on mobile service could influence on customer satisfaction.
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