3D 영상물 생성을 위한 XML 기반 시나리오 작성 언어 설계

A Design of XML based Scenario Manipulation Language for 3D Contents

  • Jeon Hyoung-Jun (Dept. of Computer Science, Chon-Nam National University) ;
  • Kim Jang-Sik (Dept. of Computer Science, Chon-Nam National University) ;
  • Hwang Bu-Hyun (Dept. of Computer Science, Chon-Nam National University)
  • 발행 : 2005.11.01

초록

3D 콘텐츠를 개발하는데 있어서 3D 콘텐츠 개발 소프트웨어에 대한 기술 습득의 어려움과 다른 소프트웨어를 이용한 상이한 타입의 결과물들의 제작은 3D 콘텐츠의 발전을 저해시켰다. 본 논문에서는 위의 문제점들을 해결하기 위하여 XML 기반의 시나리오 작성 언어를 설계하였다. 또한 3D 영상물 제작 시스템을 개발하여 XML 기반의 시나리오에 따른 3D 영상물 제작을 가능하게 하였다.

At developing 3D contests, there are problems that it is difficult to team skills about software developing 3D contents and to product different types of 3D contents using different softwares. In this paper for solving problems, we design the Wk based scenario manipulation language. And we are able to product 3D contents using XML based scenario by developing 3D contents manipulation system.

키워드