데이터마이닝을 이용한 쇼핑몰에서 전략적 마케팅을 위한 고객세분화 알고리즘 향상에 관한 연구

The Study to Upgrade Algorithm by Classification of Customers for Strategic Marketing Using Data-mining on Online Shopping Malls

  • 발행 : 2005.10.28

초록

본 연구에서는 전략적 마케팅을 위한 지능형 인터넷 쇼핑몰을 설계하고 구현하기 위해 고객들의 접속 기록과 상품 구매 기록 및 신상정보를 데이터마이닝 기법에 의해 통계적으로 분석하고 고객을 세분화하여, 고객이 상품에 대한 인기도에 따라 상품 진열을 자동적으로 구성할 수 있는 알고리즘 향상에 관한 연구이다. 본 시스템을 통하여 쇼핑몰 관리자의 주관적인 판단에 의해 수작업으로 이루어지는 기존의 쇼핑몰 관리 업무를 자동화 할 수 있으며, 또한 최근에 급격하게 증가하고 있는 전자상거래 시장에서 경쟁력을 강화할 수 있는 새로운 형태의 마케팅 기법을 제시할 수 있다.

The study is aimed at searching algorithm upgrading which can automatically compose goods displayed according to the degree of popularity regarding customer's requests, for the purpose of design of an intellectual shopping mall on the net and putting it into force by using classified technical Data-mining and statical analysis including personal information , entrance records and purchase records. This is for the study of strategic marketing. The system can automate the conventional shopping mall system by manual and personal judgements and also suggest a new formation of marketing techniques to strengthen the competition in B2B market which is steeply increasing.

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