A Study on the Storage Allocation of Container in Automated Container Terminals

자동화 컨테이너터미널에서 컨테이너의 장치 위치 결정에 관한 연구

  • Jung Bong Jin (Division of management information science, Dong-A University) ;
  • Choi Hyung Rim (Division of management information science, Dong-A University) ;
  • Park Nam Kyu (Department of distribution management, Tongmyung University of Information and Technology) ;
  • Kwon Rae Kyoung (Department of port and logistics systems, Dong-A University)
  • 정봉진 (농아대학교 경영정보과학부) ;
  • 최형림 (농아대학교 경영정보과학부) ;
  • 박남규 (동명정보대학교 유통경영학과) ;
  • 권해경 (동아대학교 항만물류시스템학과)
  • Published : 2004.11.01

Abstract

It's important to operate the yard for improving to the productivity in container terminal effectively. Because the automated container terminal(ACT) has storage yard of automation and horizon, it's character is different from conventional terminal. As the automation yard in ACT is operated by the automated equipments, it needs to an efficient storage plan which is connected the automated equipment, the external truck, the shipment etc.. Hut the traditional method of storage plan is the space assignment problem. The efficiency of yard decreases and it is brought about increase of shipment time, because real-time automated equipments and present yard status is not reflected in. In order to solve this problems, we propose the algorithm for real-time storage location of container considering shipment plan, yard status and the state of ATC.

컨테이너터미널에서 생산성을 향상시키기 위해서는 야드를 효율적으로 운영하는 것이 중요하다. 자동화 컨테이너터미널의 경 우 수직형 자동화 야드로서 기존의 수평형 장치장과는 다른 장치장 특성을 가지게 된다. 자동화 컨테이너터미널에서 자동화 야드는 자동 화 장비가 운영되므로 자동화 장비와 외부트럭, 본선작업 등과 연계된 효율적인 장치장 계획이 필요하다. 그러나 기존의 장치장 계획은 공간할당 문제이므로 자동화 컨테이너터미널에서 사용된다면 실시간으로 변화하는 장비 및 장치장 상황이 반영되지 않기 때문에 장치장의 효율성이 저하되고 하역시간의 증가를 초래하게 된다. 본 연구에서는 이러한 문제를 해결하기 위해 본선계획파 장치장 현황, ATC의 상황을 고려한 실시간 컨테이너의 장치 위치를 결정하는 알고리즘을 제안하고자 한다.

Keywords