Analysis of Radar Recognition Characteristics of Bridge Piers and Attachments for Safe Passing

교량 안전통항을 위한 레이더의 교각인식 특성 분석

  • Kim Tain-In (Graduate school of Mokpo National Maritime University) ;
  • Park Sang Il (Graduate school of Mokpo National Maritime University) ;
  • Jeong Deuk Dae (Division of Maritime Transportation System, Mokpo National Maritime University) ;
  • Shin Chul Ho (Division of Maritime Transportation System, Mokpo National Maritime University)
  • 김태인 (목포해양대학교 해상운송시스템학과 대학원) ;
  • 박상일 (목포해양대학교 해상운송시스템학과 대학원) ;
  • 정대득 (목포해양대학교 해상운송시스템학부) ;
  • 신철호 (목포해양대학교 해상운송시스템학부)
  • Published : 2003.11.01

Abstract

For safe passing the waterway crossing bridge without collision with bridge-piers under poor visibility circumstances, it is very important that the pier should be detected definitely as earlier as possible by radar, In this study, the required length of Projecting part of the bridge pier for definite radar recognition was obtained by theoretical and experimental analyses. By presenting the required values depending on the maximum vessel size and passing condition, it is expected possible to design the bridge pier protecting system appropriately suitable to traffic environment of the waterway.

시계 불량시 교량하 항로를 교각과 충돌없이 안전하게 통항하기 위하여 충분히 떨어진 곳에서 레이더로 교각을 탐지하는 것이 매우 중요하다. 본 연구에서는 이론 검토 및 레이더 실험을 통하여 교각인식을 위하여 필요한 교각 돌출량을 도출하였다. 교량하 항로를 통과하는 최대선박의 전장과 통항조건별로 필요치를 제시함으로써 교량 설계시 그 해역의 교통 환경에 적합한 교각방호시설의 설계가 가능하도록 하였다.

Keywords