Proceedings of the CALSEC Conference (한국전자거래학회:학술대회논문집)
- 2002.01a
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- Pages.155-174
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- 2002
A Study on a Methodology for Selecting e-Business Domains
e-Business 도입영역 선정 방안에 관한 연구
Abstract
e-Business is considered as a essential factor for sustaining competitive advantage and then enterprises increase investment in e-Business infrastructure and establish e-Business strategy. But there is not a methodology supporting e-Business strategy and then enterprises that are planning to introduction of e-Business have difficulty in creating vision and executable plan. Therefore this paper has a objective to offer a method for selecting e-Business domains among business activities. To do this, evaluation framework and evaluation criteria are developed for each business activities and model that supports deciding investment priority is constructed.
e-Business가 기업의 경쟁력확보에 필수불가결한 요소로 여겨지면서 많은 기업들이 e-Business 에 대한 투자를 늘리고 있으며, 나름대로 e-Business에 대한 비전을 수립하고 있다. 그러나. 이러한 변화에도 불구하고 e-Business 방향성 제시를 위한 방법론이 개발되어 있지 않아, e-Business 도입을 위한 구체적인 계획의 수립이 어려운 실정이다. 따라서, 본 연구는 e-Business를 도입하고자 하는 기업으로 하여금 e-Business 도입 시 우선적으로 고려해야 하는 e-Business 도입영역을 선정하는 방법을 제시하였다.
Keywords