타이어 측면 형상변화에 따른 CARCASS 장력분포 변동에 관한 유한요소 해석

Finite Element Analysis for the Variation of CARCASS Tension Distribution to the Sidewall Contour Change

  • 정현성 (부산대학교 기계기술연구소) ;
  • 이홍우 (부산대학교 대학원 기계설계공학과) ;
  • 하대율 (부산대학교 대학원 기계설계공학과) ;
  • 김상현 (부산대학교 대학원 기계설계공학과) ;
  • 조진래 (부산대학교 기계기술연구소) ;
  • 김남전 ((주)금호산업 타이어사업부 특성연구팀) ;
  • 김기운 ((주)금호산업 타이어사업부 특성연구팀)
  • 발행 : 2000.11.02

초록

Tire performance is significantly influenced by the cord tension distribution, and which is governed by the tire shape. To increase the tire performance, it is very important for one to find the shape with the ideal distribution of tension. But it is not easy to find such an optimal tire shape. Therefore, in order for the successful tire-shape optimization, we need to investigate how the change of tire shape influences on the cord tension. In this paper, we intend to numerically analyse the relation between the carcass shape and the cord tension.

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