DOI QR코드

DOI QR Code

Digital color practice using Adobe AI intelligence research on application method - Focusing on color practice through Adobe Sensei -

어도비 AI 지능을 활용한 디지털 색채 실습에 관한 적용방식 연구 -쎈쎄이(Adobe Sensei)을 통한 색채 실습을 중심으로-

  • Cho, Hyun Kyung (Dept. of Digital Graphics Flim Design, DIMA, Dong-Ah institute of media and arts)
  • 조현경 (동아방송예술대학교 디지털영상디자인학과)
  • Received : 2022.09.30
  • Accepted : 2022.11.01
  • Published : 2022.11.30

Abstract

In the modern era, the necessity of color capability in the digital era is the demand of the era, and research on improving color practice on the subdivided digital four areas that are not in the existing practice is needed. For digital majors who are difficult to solve in existing paint color practice, classes in digital color practice in four more specialized areas are needed, and the use of efficient artificial intelligence was studied for classes in digitized color and color sense. In this paper, we tried to show the expansion of the color practice area by suggesting digital color practice and color matching method based on Photoshop artificial intelligence and big data technology that existing color and color matching were practice that only CMYK could do. In addition, based on the color quantification data of individual users provided by the latest Adobe Sceney program artificial intelligence, the purpose of the practice was to improve learners' predictions of actual color combinations and random colors using filter effects. In conclusion, it is a study on the use of programs that eliminate ambiguity in the mixing process of existing paint practice, secure digital color details, and propose a practical method that can provide effective learning methods for beginners and intermediates to develop their senses through artificial intelligence support. The Adobe program practice method necessary for coloration and main color through theoretical consideration and improvement of teaching skills that are better than existing paint practice were presented.

현대에서 디지털 시대에서의 색채 능력의 필요성은 시대의 요구로 기존 실습에 없는 세분화된 디지털 4영역에 관한 색채 실습 개선의 연구가 필요한 것이다. 기존 물감 색채 실습에서 해결되기 어려운 디지털 전공자들에게 더 특화된 4분야 영역별 디지털 색채 실습의 수업이 필요하며, 디지털화된 채색 및 색채 감각의 수업을 위해 효율적 인공지능의 활용을 연구하였다. 본 논문에서는 기존 색채 배색과 조색이 CMYK분야만 할수 있는 실습이었던 것을 포토샵 인공지능 쎈쎄이(Adobe Sensei)의 인공지능과 빅데이터 기술을 기반으로 디지털 색채 배색 실습과 조색의 방식을 제안하여, 색채 실습 영역 확대를 보여주고자 하였다. 아울러 최신의 어도비 쎈세이 프로그램 인공지능이 제공하는 개별 사용자들의 색채 정량화한 데이터를 토대로 필터 효과를 활용한 디지털 색에서의 실질적인 색 조합과 렌덤색채에 대한 학습자 예측을 향상 시키는 실습에 목적을 두었다. 결론적으로, 기존의 물감 실습의 혼색 과정의 모호성을 제거하고, 디지털 채색의 디테일을 보안한 프로그램 활용의 연구이며, 학습자의 수준과 숙련도가 낮아도 인공지능의 지원을 통한 학습능력의 향상으로 감각을 키워나가기 좋은 초급자와 중급자의 효과적 학습 방법을 제공할 수 있는 실습방식을 제안하고자 했다. 이론 고찰을 통한 배색과 주색에 필요한 어도비 프로그램 실습 방식과 기존 물감 실습보다 학습능력에 좋은 교습 향상에 대해 제시하였다.

Keywords

References

  1. Jeon. G.W. Oh S.T. and J.H. Lim, "Algorithmfor Judging Anomalies Using Sliding Window to Reproduce the Color Temperature Cycle of Natural Light" The Journal of Korea Multimedia Society", Vol.24, No.1, pp.30-39, 2021. https://doi.org/10.9717/KMMS.2020.24.1.030
  2. https://www.adobe.com/kr/sensei.html
  3. K. He, J. Sun and X. Tang, "Single Image Haze Removal Using Dark Channel Prior," in IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence,The Journal of j.inst.Korean.electron.e ng. Vol.33, No.12, pp.2341-2353 2011.
  4. Campbell, Marfaret C.․Ronald C. Goodstein, The Moderating Effect of Perceives Risen on Consumers' Evaluations of Product Incongruity: Preference for the Norm,The Journal of Consumer Research, 28(3), pp.439-449, 2009. https://doi.org/10.1086/323731
  5. K, He, J. Sun, and X. Tang, "Single Image Haze Removal using Dark Channel Prior,"IEEE Trans. Pattern Analysis and Machine Intelligence, vol. 33, no. 12, pp. 2341-2353. Dec. 2011. https://doi.org/10.1109/TPAMI.2010.168
  6. Kirillova, N.P. Vodyanitskii, Yu.N., and Sileva, T.M, "Conversion of Soil Color Parameters fromthe Munsell System to the CIE-L.a.b. System", The Journal of Eurasian Soil Sci., Vol.48 No.5, pp.468-475, 2014.
  7. Adobe Systems Inc.,ttps://www.photoshop.com/, Adobe Photoshop .2022. https://m.blog.naver.com/PostView.naver?isHttpsRedirect=true&blogId=sw_adpia&logNo=220601761195