References
- 강현화(Kang, H. H.). (2008). 한국어 교육을 위한 연어의 유형에 대한 고찰(Corpus and Korean grammar teaching). 응용언어학(Korean Journal of Applied Linguistics), 24(3), 197-217.
- 김하수, 유현경, 김해옥, 정희정, 강현화, 고석주, 한송화, 조민정, 김현강(Kim, H. S., Kim, H. O., Jung, H. J., Kang, H. H., Go, S. J., Han, So. H., Cho, M. J., & Kim, H. G. (2007). 한국어교육을 위한 한국어연어사전(Korean Collocation Dictionary for Learners), 서울: 커뮤니케이션북스(Seoul: Communication Books).
- 김도영(Kim, D. Y.). (2016). 한국어 고급 학습자를 위한 접속부사 교육의 방향성 연구(Research of the direction of teaching Korean conjunctive adverbs for Korean advanced learners). 한어문교육(The Education of Korean Language and Literature), 37, 103-120.
- 김민국(Kim, M. G.). (2009). 학문목적 한국어 교육용 어휘와 연어 추출(The abstraction of academic vocabulary for Korean learner and its collocations). 문법 교육(Grammar Education), 11, 141-171.
- 김진희, 한승규(Kim, J. H., & Han, S. G.). (2011). 한국어 다의어 의미 항목별 교육의 필요성(A study on teaching polysemic words focusing on its various meanings). 시학과 언어학(Poetics & Linguistics), 21, 127-149.
- 김진희, 김강희(Kim, J. H., & Kim, G. H.). (2012). '보다' 구성의 가정 의미기능 연구(A study on the meaning and semantic function of the 'poda' collocations). 시학과 언어학(Poetics & Linguistics), 23, 81-109.
- 남신혜(Nam, S. H.). (2013). {-다는}의 유형과 문법화(The types and the grammaticalization of {-tanun}). 언어사실과 관점(Language Facts and Perspectives), 32, 289-314. https://doi.org/10.20988/lfp.2013.32..289
- 남신혜, 원미진(Nam, S. H., & Won. M. J.). (2011). 한국어 교육을 위한 외래어 조어소 선정에 관한 연구(The selection of educational roots and affixes from loanwords for Korean language Education). 이중언어학(Bilingual Research), 46, 67-102.
- 서상규, 강현화, 유현경, 김한샘, 한국 문화관광부, 한국어세계화추진위원회(Seo, S. K., Kang, H. H., Yu, H. K., Kim, H. S., Korean Ministry of Culture & Tourism, & Hangeul Segyewha Promotion Committee). (2000). 한국어 교육 기초 어휘 의미 빈도 사전의 개발 사업보고서(A project report on developing a dictionary for meaning frequency of basic vocabulary for Korean education). 서울: 문화관광부.
- 서세정, 어지혜(Seo, S. J., & Eo, J. H.). (2011). 한국어 학습자의 숙달도별 연결어미 정확도 변이 양상 연구(Study on connective ending accuracy variation by Korean proficiency level among learners). 한국어교육(Journal of Korean Language Education), 22(1), 123-143. https://doi.org/10.18209/iakle.2011.22.1.123
- 안지현(Ahn, J. H.). (2021). 한국어 어휘 교육을 위한 코퍼스 기반 프로그램의 활용과 의의(Application and significance of corpus-based programs for Korean vocabulary education). 다문화사회와 교육연구(Multi-cultural Society and Education Studies), 7, 75-98. https://doi.org/10.22957/MSES.7..202102.75
- 이석재, 김정아, 장재웅(Rhee, S. C., Kim, J. A., & Chang, J. W.). (2006). 외국어로서의 한국어 음성 코퍼스의 설계, 구축 및 응용방안 연구(The design, construction and applications of speech corpus for Korean as a foreign language). 한국어 교육연구(The Study of Korean Education), 4, 267-282.
- 이현정(Lee, H. J.). (2014). 한국어교육용 외래어 선정을 위한 기초 연구(A Study on Loanword Selection for Korean Language Learners). 시학과 언어학(Poetics & Linguistics), 27, 151-180.
- 이현정, 최영롱(Lee, H. J., & Choi, Y. R.). (2013). 한국어 교육용 연결어미 선정을 위한 기초연구(A study on selection of educational connective endings of Korean language). 언어와 문화(The Language and Culture), 9(3), 245-269. https://doi.org/10.18842/KLACES.2013.9.3.010
- 장채린, 홍연정(Jang, C. R., & Hong, Y. J.). (2014). 한국어 교육용 반의어의 개념 설정 및 목록 선정에 관한 연구 (A Study on the Concept and Selection of List of the Antonym for the Purpose of Korean Education). 언어사실과 관점(Language facts and perspectives), 33, 245-270. https://doi.org/10.20988/lfp.2014.33..245
- 한송화(Han, S. H.). (2013). '-다는' 인용과 인용명사의 사용 양상과 기능-신문 텍스트에 나타난 인용을 중심으로-(The uses and functions of Korean shell nouns in newspaper articles). 외국어로서의 한국어교육(Education of Korean as a Foreign Language), 39, 447-472.
- 한승규(Han, S. G.). (2015). 조사 '에게'와 결합하는 무정물 명사와 유정성 연구(A study on animacy of Korean inanimate nouns combined with 'ege'). 한국학연구문집(A Journal of Korean Studies), 4, 23-36.