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Real-time Go Recording System in Embedded Environment for Real Match

실제 대국을 위한 임베디드 환경 바둑 기보 저장 시스템

  • Seo, WonSeoung (Dept. of Global Media, IT College, Soongsil University) ;
  • Jung, Keechul (Dept. of Global Media, IT College, Soongsil University)
  • 서원성 (숭실대학교 IT대학 글로벌미디어학부) ;
  • 정기철 (숭실대학교 IT대학 글로벌미디어학부)
  • Received : 2020.05.13
  • Accepted : 2020.06.08
  • Published : 2020.06.20

Abstract

An automated system using a embedded board is required to generate the notation input of the offline Go game. This paper integrates shape and color information of the objects on the Go game board for light-insensitive processing and reduces the computation step. This paper combined the detection of obstacles using connected components with the computation of canny edge detection and HSV-based detection. As a result, the processing time is reduced in the embedded environment so that reliable notation can be automatically stored even in real-time play environment.

현재 수기로 진행하는 오프라인 바둑 대국의 기보 입력 자동화를 위해서, 대국 현장에서 직접 사용할 전용 임베디드 보드를 이용한 시스템이 필요하다. 본 논문은 임베디드 보드의 영상처리 환경에서 조명에 강건한 처리를 위하여 물체의 형태 정보와 색상 정보를 통합하여 사용하며, 물체 추출을 위해서는 연결 성분 분석, 에지 정보, 색상 정보를 결합해서 사용하고, 영상 처리 각 단계에서 바둑판의 고유 정보를 이용하여 연산단계를 줄였다. 결과적으로 임베디드 환경에서 연산을 최소화하여 실제 실시간 대국 환경에서도 신뢰성 높은 기보를 자동으로 저장할 수 있도록 구현하였다.

Keywords

References

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