Fig. 1. System Conceptual Model. 그림 1. 시스템 개념도
Fig. 2. Joint Point recognized by Kinect. 그림 2. 키넥트 인식 관절 포인터
Fig. 3. Calculation of bent angle. 그림 3. 구부림 각도 구하는 법
Fig. 4. Start screen for tracking skeleton. 그림 4. 스켈레톤 인식하는 시작 화면
Fig. 5. Body part selection screen. 그림 5. 신체부위 선택 화면
Fig. 6. Exercise type selection screen. 그림 6. 운동 유형 선택 화면
Fig. 7. Screen showing angle for correct posture. 그림 7. 바른자세 각도를 보여주는 화면
Table 1. Exercise in correct posture by exercise type. 표 1. 운동유형 별 올바른 자세 운동 방법
Table 2. Comparison with related cases. 표 2. 관련 사례와의 비교평가
참고문헌
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- J. J. P. C. Rodrigues et al., ''Enabling technologies for the Internet of health things,'' IEEE Access, vol. 6, pp. 13129-13141, 2018. DOI: 10.1109/ACCESS.2017.2789329
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- NAMU, "ALEX, Wearable Posture Tracker & Coach," https://alexposture.com/
- Dan Ackerman, "Kinect gets another shot at Microsoft Build," CNet News, 2018.
- S. Phommahavong, D. Hass, et al, "Evaluating the microsoft kinect skeletion joint tracking as a tool for home-based physiotherpy," Current Directions in Biomedical Engineering, vol. 1, pp.184-187, 2015. DOI: 10.1515/cdbme-2015-0046