References
- 권민석(2018). 수학영재학생의 띠 문양 분류에서 나타나는 사고특성 분석, 석사학위논문, 한국교원대학교. Kwon, Min Seok (2018). An Analysis of Mathematically Gifted Student' Thinking Characteristics in Frieze Pattern Classification. Master's Thesis, Korea National University of Education.
- 교육부(2018). 자유학년 및 연계학기 운영 가이드, Retrieved from http://www.ggoomggi.go.kr/page/new/page_view?no=3269&boardType=33000&title=4&subTitle=5 Ministry of Education(2018). Operation Guide for Free School Year and Related Semester, Retrieved from http://www.ggoomggi.go.kr/page/new/page_view?no=3269&boardType=33000&title=4&subTitle=5
- 김선희, 김기연(2011). 수학 교육의 정의적 목표에 대한 재고. 수학교육학연구, 21(2), 149-163. Kim Sun Hee & Kim Ki Yoen (2011). Reconsideration on the Affective Goals in Mathematics Education, Journal of Educational Research in Mathematics, 21(2), 149-163.
- 김형원, 고호경(2017). 고등학교 사회 수학 융합 프로그램이 수학 교과 태도에 미치는 효과성 분석. 한국학교수학회논문집, 20(3), 239-254. Kim, Hyung Won & Ko, Ho Kyoung (2017). Effectiveness of math-social science conjoined program on students' attitudes toward in mathematics. Journal of the Korean School Mathematics Society, 20(3), 239-254.
- 남진영(2015). 수학과 국가교육과정의 정의적 영역 목표 고찰. 한국초등수학교육학회지, 19(2), 159-178. Nam JinYoung (2015). A Study on Aims for Affective Development in National Curriculum of Mathematics. Journal of Elementary Mathematics Education in Korea, 19(2), 159-178.
- 신현용 (2014a). 거문고 괘율에 관한 조사 및 괘율 분석을 위한 수학적 모형 개발. 한국음악학회, 제55집, 123-153. Shin, H. (2014a). A Survey on Gwaeyul of Geomungo and Development of Mathematical Model for Analysis of Gwaeyul. Korean Musicological Society, Vol. 55, 123-153.
- 신현용(2014b). 테셀레이션 소재의 수학이야기 자료 개발. 한국수학교육학회 학술발표논문집, 2014(2), 363-368. Shin, H. (2014b). Development of Mathematical Story Based on Tessellation. Proceedings of Korea Society of Mathematical Education, 2014(2), 363-368.
- 신현용 (2018). 수학: 학제적 대화코드, 매디자인. Shin, H. (2018). Mathematics: Code for Interdisciplinary Dialogues: mathesign.
- 신현용.신실라 (2014). 문양에 관한 수학적 접근: 군론에 의한 한국 전통 띠 문양의 분류. 디자인학연구, 27(3), 259-311. Shin, H. & Sheen, S. (2014). A mathematical approach to patterns: The classification of Korean traditional frieze patterns according to group theory. Archives of Design Research, 27(3), 295-311.
- 조혜정, 김인수(2016). 수학 학습에서의 정의적 영역에 관한 국내 연구 동향 분석. 한국수학교육학회지 시리즈 E<수학교육 논문집>, 30(1), 67-83. Cho, H. & Kim, I. (2016). Analyzing Research on Trends of Affective Aspects in Mathematics in Korea. Korea Soc. Math. Ed. Ser. E: Communications of Mathematical Education, 30(1), 67-83.
- Vitanyi, P. M. B. (2013). Tolstoy's Mathematics in War and Peace, The Mathematical Intelligencer, Volume 35. Number 1, Springer.