References
- 곽승진, 배경재, "전자책 단말기의 사용성 평가에 관한 실험적 연구", 정보관리학회지, 제28권, 제3호, 2011, pp. 313-333. https://doi.org/10.3743/KOSIM.2011.28.3.313
- 김세진, 이상돈, "SNS 환경에서 동시출현 해시태그 분석 기법", 한국콘텐츠학회 종합학술대회논문집, 2014, pp. 223-224.
- 남민지, 이은지, 신주현, "인스타그램 해시태그를 이용한 사용자 감정 분류 방법", 멀티미디어학회논문지, 제18권, 제11호, 2015, pp. 1391-1399. https://doi.org/10.9717/kmms.2015.18.11.1391
- 류권석, 김성수, "모바일 쇼핑 구매요인의 우선순위 분석: 모바일 라이프 스타일과 소비자 의사결정 성향을 중심으로", 서비스경영학회지, 제18권, 제2호, 2017, pp. 197-223. https://doi.org/10.15706/JKSMS.2017.18.2.009
- 류동성, 정우근, 조환규, "격자 기반의 디지털 사진 시각화와 계층적인 클러스터링 방법", 정보과학회논문지: 컴퓨팅의 실제 및 레터, 제16권, 제5호, 2010, pp. 616-620.
- 문지훈, 유제혁, 김용성, 황인준, "SNS 해시태그 분석을 통한 목적별 여행지 분류 기법", 한국정보과학회 학술발표논문집, 2015, pp. 121-123.
- 박세화, 박석, "체류시간을 고려한 여행 일정 추천 시스템", 정보과학회 컴퓨팅의 실제 논문지, 제22권, 제1호, 2016, pp. 38-43. https://doi.org/10.5626/KTCP.2016.22.1.38
- 박지회, 남기환, "추천 수량과 재 추천을 고려한 사용자 기반 협업 필터링 추천 시스템", Information Systems Review, 제19호, 제2호, 2017, pp. 71-94. https://doi.org/10.14329/isr.2017.19.2.071
- 안상욱, 해시태그, 용어로 보는 IT, BLOTER.NET, 2015.
- 장문종, 이웅희, 김영훈, "해킹된 트위터 사용자의 해시태그 분석 및 검출 방법", 한국정보과학회 학술발표논문집, 제6호, 2017, pp. 248-250.
- 장철진, 주영호, 조환규, "EXIF정보를 이용한 디지털 사진 클로스터링 알고리즘", 한국정보과학회 가을 학술발표논문집, 제33권, 제2호, 2006, pp. 442-447.
- 전민아, 전상훈, 노승민, 황인준, "트위터 해시태그와 트윗 분석을 통한 음악 추천 기법", 한국정보과학회 학술발표논문집, 2013, pp. 1257-1259.
- 제성관, 이근동, 오원근, "부가정보를 이용한 자동 사진분류방법", 한국HCI학회 학술대회, 2011, pp. 573-575.
- 최재용, 원지섭, 이수안, 김진호, "스마트폰에 서 계층 모델 기반의 사진 자동 분류 및 사진 탐색기", 정보과학회논문지: 컴퓨팅의 실제 및 레터, 제18권, 제9호, 2012, pp. 647-653.
- 최홍선, 이강희, 임광혁, 김수균, "EXIF 메타데이터를 활용한 웹 기반 사진 자동분류", 한국컴퓨터정보학회 학술발표논문집, 제20권, 제2호, 2012, pp. 301-302.
- 황현석, 이상훈, 김수연, "Fuzzy AHP를 활용한 스마트폰 선택 및 이용 평가요인에 관한 연구", 한국산업정보학회논문지, 제16권, 제4호, 2011, pp. 107-117. https://doi.org/10.9723/JKSIIS.2011.16.4.107
- Alarifi, A., M. Alsaleh, and A. Al-Salman, "Twitter turing test: Identifying social machines", Information Sciences, Vol.372, 2016, pp. 332-346. https://doi.org/10.1016/j.ins.2016.08.036
- Albadvi, A. and M. Shahbazi, "A hybrid recommendation technique based on product category attributes", Expert Systems with Applications, Vol.36, No.9, 2009, pp. 11480-11488. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2009.03.046
- Arnaboldi, V., M. Conti, M. La Gala, A. Passarella, and F. Pezzoni, "Ego network structure in online social networks and its impact on information diffusion", Computer Communications, Vol.76, 2016, pp. 26-41. https://doi.org/10.1016/j.comcom.2015.09.028
- Barragans-Martinez, A. B., E. Costa-Montenegro, J. C. Burguillo, M. Rey-Lopez, F. A. Mikic-Fonte, and A. Peleteiro, "A hybrid content-based and item-based collaborative filtering approach to recommend TV programs enhanced with singular value decomposition", Information Sciences, Vol.180, No.22, 2010, pp. 4290-4311. https://doi.org/10.1016/j.ins.2010.07.024
- Bennett, S., The History of Hashtags in Social Media Marketing, 2014, Available at http://www.adweek.com/digital/history-hashtag-social-marketing/.
- Cao, J., Y. Zhao, X. Lai, M. E. H. Ong, C. Yin, Z. X. Koh, and N. Liu, "Landmark recognition with sparse representation classification and extreme learning machine", Journal of the Franklin Institute, Vol.352, No.10, 2015, pp. 4528-4545. https://doi.org/10.1016/j.jfranklin.2015.07.002
- Cheng, Z. and J. Shen, "On very large scale test collection for landmark image search benchmarking", Signal Processing, Vol.124, 2016, pp. 13-26. https://doi.org/10.1016/j.sigpro.2015.10.037
- Cho, J. C. J., K. K. K. Kwon, and Y. P. Y. Park, "Collaborative filtering using dual information sources", IEEE Intelligent Systems, Vol.22, No.3, 2007, pp. 30-38. https://doi.org/10.1109/MIS.2007.48
- Fard, K. B., M. Nilashi, M. Rahmani, and O. Ibrahim, "Recommender system based on semantic similarity", International Journal of Electrical and Computer Engineering, Vol.3, No.6, 2013, pp. 751-761. https://doi.org/10.11591/ijece.v3i6.3931
- Giovany, S., A. Putra, A. S. Hariawan, and L. A. Wulandhari, "Machine learning and SIFT approach for indonesian food image recognition", Procedia Computer Science, Vol.116, 2017, pp. 612-620. https://doi.org/10.1016/j.procs.2017.10.020
- Huang, H. and W. Fang, "Metadata-based image watermarking for copyright protection", Simulation Modelling Practice and Theory, Vol.18, No.4, 2010, pp. 436-445. https://doi.org/10.1016/j.simpat.2009.09.004
- Jang, M. K., H. K. Kim, and J. K. Kim, "An extended content-based procedure to solve a new item problem", Journal of Intelligence and Information Systems, Vol.14, No.4, 2008, pp. 201-216.
- Lathia, N., X. Amatriain, and J. M. Pujol, "Collaborative filtering with adaptive information sources", IJCAI Workshop on Intelligent Techniques for Web Personalisation and Recommender Systems, Pasadena, 2009.
- Li, K., F. Wang, and L. Zhang, "A new algorithm for image recognition and classification based on improved Bag of features algorithm", Optik-International Journal for Light and Electron Optics, Vol.127, No.11, 2016, pp. 4736-4740. https://doi.org/10.1016/j.ijleo.2015.08.219
- Liu, D. R., C. H. Lai, and H. Chiu, "Sequence-based trust in collaborative filtering for document recommendation", International Journal of Human-Computer Studies, Vol.69, No 9, 2011, pp. 587-601. https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2011.06.001
- Liu, X., L. Zhang, M. Li, H. Zhang, and D. Wang, "Boosting image classification with LDA-based feature combination for digital photograph management", Pattern Recognition, Vol.38, No.6, 2005, pp. 887-901. https://doi.org/10.1016/j.patcog.2004.11.008
- Moon, H. S., J. H. Yoon, I. Y. Choi, and J. K. Kim, "An exploratory study of collaborative filtering techniques to analyze the effect of information amount", Asia Pacific Journal of Information Systems, Vol.27, No.2, 2017, pp. 126-138. https://doi.org/10.14329/apjis.2017.27.2.126
- Moorley, C. R. and T. Chinn, "Nursing and twitter: Creating an online community using hashtags", Collegian, Vol.21, No.2, 2014, pp. 103-109. https://doi.org/10.1016/j.colegn.2014.03.003
- Paranjape-Voditel, P. and U. Deshpande, "A stock market portfolio recommender system based on association rule mining", Applied Soft Computing, Vol.13, No.2, 2013, pp. 1055-1063. https://doi.org/10.1016/j.asoc.2012.09.012
- Pazzani, M. and D. Billsus, "Learning and revising user profiles: The identification of intersting web sites", Machine Learning, Vol.27, No.3, 1997, pp. 313-331. https://doi.org/10.1023/A:1007369909943
- Saaty, T. L., "How to make a decision: The analytic hierarchy process", Interfaces, Vol.24, No.6, 1994, pp. 19-43. https://doi.org/10.1287/inte.24.6.19
- Salton, G. and M. J. McGill, Introduction to Modern Information Retrieval, New York: McGraw-Hill, 1983.
- Shih, Y. and D. Liu, "Product recommendation approaches: Collaborative filtering via customer lifetime value and customer demands", Expert Systems with Applications, Vol.35, No.1-2, 2008, pp. 350-360. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2007.07.055
- Sohn, M., S. Jeong, J. Kim, and H. J. Lee, "Augmented context-based recommendation service framework using knowledge over the linked open data cloud", Pervasive and Mobile Computing, Vol.24, 2015, pp. 166-178. https://doi.org/10.1016/j.pmcj.2015.07.009
- Uricchio, T., L. Ballan, L. Seidenari, and A. Del Bimbo, "Automatic image annotation via label transfer in the semantic space", Pattern Recognition, Vol.71, 2017, pp. 144-157. https://doi.org/10.1016/j.patcog.2017.05.019
- Yazdanfar, N. and A. Thomo, "Link recommender: Collaborative-filtering for recommending URLs to twitter users", Procedia Computer Science, Vol.19, 2013, pp. 412-419. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.06.056
- Zhang, C., Y. Zhang, X. Zhu, Z. Xue, L. Qin, Q. Huang, and Q. Tian, "Socio-mobile landmark recognition using local features with adaptive region selection", Neurocomputing, Vol.172, 2016, pp. 100-113. https://doi.org/10.1016/j.neucom.2014.10.105
- Zhao, F., Y. Zhu, H. Jin, and L. T. Yang, "A personalized hashtag recommendation approach using LDA-based topic model in microblog environment", Future Generation Computer Systems, Vol.65, 2016, pp. 196-206. https://doi.org/10.1016/j.future.2015.10.012