References
- 강시중(1993). 수학교육론. 서울:교육출판사.
- 교육과학기술부(2013). 수학 1-2학년군 (2). 서울:천재교육.
- 교육과학기술부(2013). 수학 1-2학년군 (3). 서울:천재교육.
- 박성택외(1994). 수학교육. 서울:동명사.
- 최호희(2009). 1-나 단계 수와 연산 영역에서 학습자의 오류 분석을 통한 교과서 재구성 방안. 대구교육대학교 교육대학원 석사학위논문.
- 최호희.최창우(2011). 1학년 수와 연산 영역에서 학습자의 오류 분석을 통한 교과서 재구성 방안. East Asian Mathematical Journal Vol.27, No2, pp.163-180.
- East Asian Mathematical Journal Vol.27, No.2, pp.163-180. Brown, J.S & Van Lehn, K.(1982).
- Towards a generative theory of "bugs". In T.P.Carpenter, J.M.Moser, & T.A. Romberg(Eds), Addition and Subtraction: A cognitive perspective.(pp. 117-135).
- New Jersey:Lawrence Erlbaum. Macmillan/McGraw-Hill(2005).
- Math Grade 1-Volume 1 teacher's edition, New York : McGraw-Hill Companies, Inc. Macmillan/McGraw-Hill(2005).
- Math Grade 2-Volume 1 teacher's edition, New York : McGraw-Hill Companies, Inc. Yackel,E.(2001).
- Perspectives on arithmetic from classroom-based research in the United States of America. In J.Anghileri, (ed). Principles and Practices in Arithmetic Teaching: Innovative approaches for the primary classroom.(pp.15-31).
- Buckingham:Open University Press. Young-Loveridge, J.M.(2002a). Making judgements about children's numeracy strategies. Set: Research Information for Teachers, Two, 29-33.