그림 2. 발표 VR 훈련시스템 구성 Figure 2. Configuration of Presentation VR Training System
그림 3. 발표자의 음성 높이 측정 결과 Figure 3. Voice Height Measurement Results for Presenters
그림 4. 발표자의 음성 크기 측정 결과 Figure 4. Voice Size Measurement Results for Presenters
그림 5. 음성 분석후 가상청중 피드백 Figure 5. Virtual Audience Feedback after Voice Analysis
그림 6. 음성분석에 따른 가상청중반응 Figure 6. Virtual Audience Response according to Voice Analysis
그림 7. 행동 분석 결과 Figure 7. Gesture Analysis Result
그림 8. 발표자의 손과 머리의 움직임 양 측정 결과 Figure 8. Results of Measurement of the Amount of Movement of the Presenter's Hand and Head
그림 9. 행동 분석후 가상청중 피드백 Figure 9. Virtual Audience Feedback after Geature Analysis
그림 10. 행동분석에 따른 가상청중반응 Figure 10. Virtual Audience Response according to Gesture Analysis
그림 11. 움직임이 없는 발표자에 따른 청중아바타의 Loose 행동 Figure 11. Loose Behavior of the Audience Abata with no Movement
그림 14. 발표자의 시선을 받지 않는 청중 아바타 Figure 14. A Presenter's Non Eye-Catching Audience Avatar
그림 15. 발표자의 시선이 머무르는 시간에 따른 청중 아바타의 행동 Figure 15. Audience Avatars' Behavior over the Time that the Presenter's Eyes Stay
그림 16. 실감공간 영상생성 Figure 16. Realistic Space Image Generation
그림 17. 마커리스 표정 모션캡쳐 Figure 17. Markerless Facial Motion Capture
그림 18. 마커기반 제스쳐 모션캡쳐 Figure 18. Marker based Gesture Motion Capture
그림 19. 제작된 환경음과 청중음 Figure 19. Environmental Sound and Audience Sound Produced
그림 20. 콘텐츠 시나리오 Figure 20. Contents Senario
그림 21. 가상훈련장 및 청중아바타 Figure 21. Virtual Training Center and Audience Avatar
그림 22. 프리젠테이션 훈련 중인 발표자 모습 Figure 22. Presenters in Presentation Training
그림 23. 발표자와 상호작용중인 가상청중의 모습 Figure 23. Virtual Audience Interacting with Presenters
그림 12. 3D Picking 처리 Figure 12. 3D Picking Process
그림 13. 발표자의 시선을 받는 청중 아바타 Figure 13. A Presenter's Eye-Catching Audience Avatar
그림 24. 발표면접훈련시스템 Figure 24. Presentation Training System
그림 1. 발표 VR 훈련시스템 개요 Figure 1. Overview of Presentation VR Training System
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