그림 1. Vuforia SDK를 사용한 마커-기반 증강현실 Fig. 1. Marker-based augment reality using Vuforia SDK
그림 2. 제안된 어플리케이션에서 사용된 형용사, 명사, 동사 단어 카드 마커의 예 Fig. 2. Examples of word markers (for adjective, noun, verb) used in the proposed application
그림 3. 동사 단어 카드와 명사 단어 카드 조합 Fig. 3. Combination of verb word cards and noun word cards
그림 4. 형용사 단어 카드를 조합하여 렌더링된 고양이 모델의 크기 조절 Fig. 4. Scaling the rendered cat model by adding/combining adjective word markers
그림 5. 형용사 단어 카드를 조합하여 렌더링된 모델의 색상 조절 Fig. 5. Changing the color of rendered models by adding/combining adjective word markers
그림 6. 조각맞추기 퍼즐처럼 제작된 마커 Fig. 6. Markers created like jigsaw puzzle pieces
그림 7. 버튼을 클릭하여 렌더링된 모델 회전 Fig. 7. Rotating the rendered model by clicking on a button
그림 8. 다수의 모델이 같은 동작 수행하도록 구성 Fig. 8. Making multiple models do the same action
그림 9. 관찰을 용이하게 하기 위해 렌더링된 모델을 x축에 대해 회전 Fig. 9. Rotating the rendered model around the x-axis for a better view
그림 10. 스마트폰과 태블릿에서 어플리케이션 실행 및 기능 확인 Fig. 10. Running our application on a smart phone and a tablet and testing its functionalities
References
- I. S. Lee, An Influence of Forest Experience Activity on Child's Language Expression and Nature-friendly Attitude, MS Thesis, Sungshin Women's University, p. 26, 2008.
- J. H. Kim, The Effects of Story Making Through Traditional Folk Tales on Young Children's Language Expression and Pro-social Behaviors, MS Thesis, Keimyoung University, p. 16, 2007.
- M. K. Kim, A Study on the Response of Young Children to Famous Picture Book, MS Thesis, Woosuk University, p. 1, 2001.
- W. J. Lim, A Study on the Effects of Imagery Training Using Visual and Auditory Tool on Kindergarten Children's Ability of Sentence Understanding, MS Thesis, Woosuk University, p. 2, 2010.
- S. I. Hong, S. I. Jeon, S. Pae, and I. Lee, "Development of phonological awareness in Korean children," Communication Sciences & Disorders, vol. 7, no. 1, pp. 49-64, 2002.
- Y. Choi, J. Kim, and H. Park, "Face augmented reality using OpenCV library," Proceeding of KIPS Conference, pp. 48-49, 2017.
- S. H. Jeong and K. B. Kyoung, "Educational application of augmented reality contents," KCA Journal, vol. 5, no. 2, pp. 79-85, 2007.
- C. Chomsky, The Acquisition of Syntax in Children from 5 to 10, MIT Press, 1969.