DOI QR코드

DOI QR Code

Research on the Image Projection of Platform Screen X

스크린 X 영상 투영 방식의 특징 연구

  • Shan, Xinyi (Dept. of Multimedia, Graduate School of Digital Image and Contents, Dongguk University) ;
  • Chung, Jean-Hun (Dept. of Multimedia, Graduate School of Digital Image and Contents, Dongguk University)
  • 선심이 (동국대학교 영상대학원 멀티미디어학과) ;
  • 정진헌 (동국대학교 영상대학원 멀티미디어학과)
  • Received : 2017.10.17
  • Accepted : 2017.12.20
  • Published : 2017.12.28

Abstract

Screen X is one of the Premium Large-Format platforms. Screen X projects images and video along the side wall of the theatre that go in synch with the front main screen. It's a different way of immersing the audience. This technique demands film-makers taking the two new "screens" into account when making movies. Screen X is the most obvious feature of viewing content with a range of 270 degrees. Viewers can view the experience of viewing experiences beyond the frame of screen screens by allowing viewers to experience the experience beyond the frame of screen screens, which means screen X can immerse the audiences without 3D glasses. Based on the results of this study, studies of content specifications and how they fit in the screen X are studied, and goals for maximizing the visual effects of the visual effects are studied. Looking forward to future research paper researchers and industry professionals who will benefit from future research papers.

스크린 X가 프리미엄 대형 영화(Premium Large-Format, 이하PLF)의 플랫폼 중 하나이다. 스크린 X은 관람관안에 중앙 스크린과 좌우 양쪽 스크린을 연결해서 세 면 스크린을 구성한 시술이다. 이 새로운 나온 PLF 플랫폼은 관람자에게 파노라마 비주얼을 제공할 수 있다. 다만 영상 콘텐츠를 촬영했을 때 스크린 2 개 더 있기 때문에 콘텐츠 화면을 더 추가적인 제작해야 된다. 스크린 X는 제일 명확히 특징이 270도 범위로 콘텐츠를 시청할 수 있는 것이다. 시청자가 일반 영화 스크린 화면의 프레임 워크를 넘어선 경험을 갖도록 하여 시청자가 시청 경험에 대한 특정 장면을 가장 직접적으로 볼 수 있다. 그래서 스크린 X는 3D 안경을 착용하지 않아도 시청자에게 몰입 효과를 줄 수 있는 의미가 있다. 이 특징 연구 결과에 따라 스크린 X에 맞은 콘텐츠 사양 및 제작 방식을 연구하며, 시각효과를 극대화한 콘텐츠에 대한 연구를 목표로 한다. 그리고 향후 스크린 X 영상 콘텐츠 관련 연구자와 산업계 종사자들에게 향후 도움이 될 수 있는 연구 논문으로 사료 될 것을 기대한다.

Keywords

References

  1. Xinyi Shan, Jean-Hun Chung, "Comparison of the Characteristics of Three Premium Large-Format Platforms IMAX, Screen X and 360 Degrees Circular Screen", Journal of Digital Convergence, Vol.15, No.8, pp.375-381, 2017. https://doi.org/10.14400/JDC.2017.15.8.375
  2. Xinyi Shan, "Analysis and Research on the Characteristics of Commercial Screen X Version Nespresso 'Palermo'", Journal of Convergence Contents, Vol.2, No.1, pp.26-27, 2017.
  3. Patrick Frater, "CinemaCon: Korean Immersive Format ScreenX Targets Hollywood and China", Asia Bureau Chief, Apr. 6, 2016, http://variety.com/2016/film/asia/screenx-targets-hollywood-and-china-at-cinemacon-1201747914/, Apr. 22, 2017.
  4. Kaleem Aftab, "Introducing Screen X, Chinema in 270 Degrees", Filmmaking, Oct. 17, 2013, http://filmmakermagazine.com/76652-introducing-screen-x-cinema-in-270-degrees/#.WQqNWWe1uUk, Apr. 22, 2017.
  5. Lee J, Lee S, Kim Y, Noh J, "ScreenX: Public Immersive Theatres with Uniform Movie Viewing Experiences", IEEE transactions on visualization and computer graphics, Vol. 23, No.2, pp. 1124-1138, 2017. https://doi.org/10.1109/TVCG.2016.2532327
  6. http://www.rov8.com/index.php/Ta/index/2155.html
  7. http://blog.sina.com.cn/s/blog_bfbd08170102wz52.html
  8. http://ln.qq.com/a/20151218/066055.htm
  9. https://buluo.qq.com/p/detail.html?bid=276999&pid=6944339-1450862256
  10. https://baike.baidu.com/item/screenx/20125387?fr=aladdin
  11. http://screenx.co.kr/en/
  12. Yu-Seop Lee, Jean-Hun Chung, "Study on the Scanimation Expreeion Using Color Scheme", Journal of Digital Convergence, Vol.14, No.12, pp.451-456, 2016. https://doi.org/10.14400/JDC.2016.14.12.451
  13. Lee, MyounJae, "Production of Media Art using OpenC", Journal of the Korea Convergence Society, Vol.7, No.4, pp.173-180, 2016. https://doi.org/10.15207/JKCS.2016.7.4.173
  14. Lee, Jun-Hyuk, "Electronic Attendance -Absence Recording System using BLE Advertising Function of Smartphone", Journal of the Korea Convergence Society, Vol.8, No.1, pp.7-11, 2017. https://doi.org/10.15207/JKCS.2017.8.1.007
  15. Sun-Wha Chio, " - Unity and Harmony of Male and Female", Journal of Convergence for Information Technology, Vol.7, No.3, pp.127-137, 2017.