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Design and Implementation of a Wine Recommendation Mobile Application

와인추천 모바일 어플리케이션 설계 및 구현

  • 박시명 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 윤소영 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 서은비 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 손종서 (숙명여자대학교 글로벌서비스학부 앙트러프러너십전공) ;
  • 박소현 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 박영호 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과)
  • Received : 2015.11.25
  • Accepted : 2016.01.12
  • Published : 2016.02.29

Abstract

Recently, there is an increasing number of startups in wine business because of the rapid growth of wine consumption. The entrepreneurs need support to prepare infrastructure of wine business. Entrepreneurship is a course of preparing funding, personnel, and technology for preliminary entrepreneurs. In this paper, we implement a wine recommendation application for preliminary entrepreneurs of preparing the wine business as part of the technical support project. The proposed application is to collect accurate data using barcode recognition technology. Finally, proposed application aims the building of the wine knowledge-base through the data analysis by applying efficient algorithms.

최근 국내 와인 소비문화가 빠르게 성장하면서 와인 사업 창업자들이 증가하는 추세이다. 이에 따라 와인 사업을 준비하는 예비 창업자들을 지원하기 서비스가 필요해지고 있다. 앙트러프러너십은 예비 창업자들이 자금, 인력, 기술 등을 준비하는 단계이다. 본 논문에서는 와인 사업을 준비하는 예비 창업자들을 위한 기술적인 지원사업의 일환으로 와인 추천 어플리케이션을 설계 및 구현한다. 본 논문에서는 바코드 인식 기술을 이용하여 보다 정확한 와인정보를 수집하고 수집된 와인데이터에 와인을 마시는 최적상황을 추출하는 알고리즘을 적용하여 최종적으로 사용자에게 적합한 와인을 추천한다.

Keywords

References

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