DOI QR코드

DOI QR Code

An User-driven Service Creation Architecture in Consumer Networking Environments

소비자 네트워킹 환경에서의 사용자 주도 서비스의 효율적 생성

  • Jung, Yuchul (Korea Institute of Science and Technology Information (KISTI)) ;
  • Kim, Jin-Young (Korea Institute of Science and Technology Information (KISTI)) ;
  • Lee, Hyejin (Korea Institute of Science and Technology Information (KISTI)) ;
  • Kim, Kwang-Young (Korea Institute of Science and Technology Information (KISTI)) ;
  • Suh, Dongjun (Korea Institute of Science and Technology Information (KISTI))
  • Received : 2016.12.10
  • Accepted : 2016.12.30
  • Published : 2016.12.31

Abstract

In a Web 2.0 context, users are exposed to numerous smart devices and services that allow real-time interaction between users (or consumers) and developers (or producers). For the provisioning of new user-created services based on user's context, the data management of service creation experiences becomes a non-trivial task. This article introduces a data model for service creation and then proposes a service creation management architecture which enables new service creation using the data model, the management of the service creation data, and the semantic service discovery across internal/external service repositories. The article also explains the use of the proposed architecture with two different scenarios: home and mobile environments. The proposed architecture for service creation data management offers consistent and seamless handling of the service creation data throughout its usage lifecycle.

Web 2.0 환경에서, 사용자는 사용자 (또는 소비자)와 개발자 (또는 제작자) 간의 실시간 상호 작용을 허용하는 수많은 스마트 장치 및 서비스에 노출되고 사용하게 된다. 사용자 컨텍스트 기반의 새로운 사용자 생성 서비스를 제공하기 위해서 서비스 생성 경험의 관리는 매우 중요하다. 본 논문에서는 서비스 작성을 위한 확장된 데이터 모델을 소개하고, 이 데이터 모델에 기반한 신규 서비스 생성, 서비스 생성 데이터의 관리, 그리고 내/외부 서비스 저장소에 대한 의미적 검색을 가능하게 하는 서비스 생성 관리 아키텍처를 제안한다. 또한, 홈 환경과 모바일 환경에 걸친 두 가지 시나리오를 사용하여 제안 아키텍처를 사용하는 방법에 대해서도 설명하며, 서비스 생성 데이터 관리를 위해 제안한 아키텍처는 서비스 생명주기 동안의 서비스 생성 데이터를 일관성 있게 관리할 수 있다.

Keywords

References

  1. J. Sienel et al., "OPUCE: A Telco-driven Service Mash-up Approach," Bell Labs Technical Journal, vol. 14, no. 1, 2009, pp. 203-218. https://doi.org/10.1002/bltj.20363
  2. Y.C. Jung et al., "Employing Collective Intelligence for User Driven Service Creation," IEEE Communications Magazine, vol. 49, issue 1, Jan. 2011, pp. 76-83. https://doi.org/10.1109/MCOM.2011.5681019
  3. C. Schroth and T. Janner, "Web 2.0 and SOA: Converging Concepts Enabling the Internet of Services," IT Professional, vol. 9, no. 3, May-June 2007, pp. 36-41. https://doi.org/10.1109/MITP.2007.60
  4. J. Wong and J. I. Hong, "Making mashups with marmite: towards end-user programming for the web," Proc. of SIGCHI'07, pp. 1435-44.
  5. N. Laga et al., "Widgets and Composition Mechanism for Service Creation by Ordinary Users," IEEE Communications Magazine, vol. 50 , issue 3, Mar. 2012, pp. 52-60. https://doi.org/10.1109/MCOM.2012.6163582
  6. Y. -M. Park et al., "EasyApp: Goal-Driven Service Flow Generator with Semantic Web Service Technologies," Proc. of ESWC'11, pp. 446-50.
  7. Y. C. Jung et al., "Automatic Construction of a Large-Scale Situation Ontology by Mining How-to Instructions from the Web," Journal of Web Semantics, vol. 8, no. 2, 2010, pp. 110-24. https://doi.org/10.1016/j.websem.2010.04.006
  8. Y. Hao et al., "Efficient IR-Style Search over Web Services," Proc. of CAiSE'09, LNCS 5565, pp. 305-18.
  9. N. Laga et al., "Business Process Personalization through Web Widgets," Proc. of IEEE Int'l. Conf. Web Services, 2010, pp. 551-58.