References
- Y. R. Hyoun and S. Y. Chung, "A Study on the Pre-teachers' Awareness on Media Usage in the Class of Korean Classical Literature Education," Information, Vol.19, No.4, pp.1133-1138, 2016.
- W. Delone and E. McLean, "The Delone and Mclean Model of Information System Success: A Ten-Year Update," Journal of Management Information Systems, Vol.19, No.4, pp.9-30, 2003. https://doi.org/10.1080/07421222.2003.11045748
- 유재록, "국내 문화콘텐츠 제공웹사이트에 관한 평가," 한국비블리아학회지, 제17권, 제2호, pp.43-64, 2006.
- 김경일, "정보시스템 성공 모델 모형을 이용한 IMS성과 측정 모형의 탐색적 연구," 한국디지털정책학회, 제12권, 제3호, pp.127-140, 2014
- C. M. Koo, Yulia Wati, N. H. Chung, "An Effect of Quality Factor of Tax Information System on User's Satisfaction and Business Performance," Asia Pacific Journal of Information Systems, Vol.23, No.1, pp.65-85, 2013. https://doi.org/10.1111/j.1365-2575.2012.00399.x
- 홍순복, "세무정보시스템의 품질요인이 사용자만족과 업무성과에 미치는 영향," 한국콘텐츠학회논문지, 제16권, 제6호, pp.717-725, 2016 https://doi.org/10.5392/JKCA.2016.16.06.717
- 김진희, 이중정, "문화예술정보를 제공하는 웹사이트의 사용자 만족과 향후 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구," 문화경제연구, 제6권, 제2호, pp.55-98, 2003.
- A. Court, "Improving Creativity in Engineering Education," European Journal of Engineering Education, Vol.32, No.5, pp.573-585, 1998. https://doi.org/10.1080/03043790701433061
- 이상수, 이유나, "창의적 문제 해결을 위한 블렌디드 수업 모형 개발," 제23권, 제2호, 교육공학연구, pp.135-159, 2007.
- 임철일, 홍미영, "이선희, 창의성 증진을 위한 학습환경 설계모형," 김동일 편, 교육의 미래를 디자인하다, 학지사, pp.353-368, 2015.
- 한혜진, "뮤지컬 문화공연 콘텐츠의 원소스 멀티유즈 활용방안," 한국콘텐츠학회 종합학술대회논문집, 제4권, 제2호, pp.180-184, 2006.
- 정광훈, 디지털교과서 기술표준 채택 방안 및 심의 기준 연구, 연구보고 2012-8, 한국교육학술정보원.
- L. F. Pitt, R. T. Watson, and C. B. Kavan, "Service Quality: A Measure of Information Systems Effectiveness," MIS Quarterly, Vol.19, No.2, pp.173-188, 1995. https://doi.org/10.2307/249687
- P. Seddon and M. Y. Kiew, "A partial test and development of DeLone and McLean's model of IS success," Australasian Journal of Information Systems, Vol.4, No.1, pp.90-109, 2007.
- 조휘형, "스마트폰이 지각된 품질요인이 만족 및 지속적 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 수정된 DeLone & McLean의 정보시스템 성공모델 관점으로," Entrue, Journal of Information Technology, Vol.11, No.2, pp.167-180, 2012.
- 정철호, 정덕화, "UCC 서비스의 콘텐츠 품질이 사용자만족과 지속이용의도에 미치는 영향," 한국콘텐츠학회논문지, 제9권, 제7호, pp.294-303. https://doi.org/10.5392/JKCA.2009.9.7.294
- 범경기, 김원겸, "웹사이트 서비스품질요인, 고객만족 및 행동의도의 관계," 한국콘텐츠학회지논문지, 제8권, 제10호, pp.181-188, 2008,
- 김동일, 최승일, "백화점의 정보품질과 서비스품질이 서비스만족도에 미치는 영향," 제7권, 제7호, pp.134-143, 2007.
- J. E. Bailey and S. W. Pearson, "Development of a Tool for Measuring and Analyzing Computer User Satisfaction," Management Science, Vol.29, No.5, pp.530-545, 1983. https://doi.org/10.1287/mnsc.29.5.530
- A. Rai, S. S. Lang, and R. B. Welker, "Assessing the validity of IS Success Models: An Empirical Test And Theoretical Analysis," Information Systems Research, Vol.13, No.1, pp.50-69, 2002. https://doi.org/10.1287/isre.13.1.50.96
- S. T. Negash, T. Ryran, and M. Igbaria, "Quality and effectiveness in web-based customer support systems," Information & management, Vol.40, pp.757-768, 2003. https://doi.org/10.1016/S0378-7206(02)00101-5
- Y. S. Wang, "Assessment of learner satisfaction with asynchronous electronic learning systems," Information and Management, Vol.41, No.1, pp.75-86, 2003. https://doi.org/10.1016/S0378-7206(03)00028-4
- F. D. Davis, "Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology," MIS Quarterly, Vol.13, pp.983-1003, 1989.
- J. J. Cronin Jr and S. A. Taylor, "Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension," Journal of Marketing, Vol.56, July, pp.55-68, 1992.