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Long term solution for K-POP globalization -Concentrating to the change in education system-

K-POP의 세계화를 위한 장기적 방안의 도출 -교육체제의 변화를 중심으로-

  • Received : 2015.04.17
  • Accepted : 2015.07.16
  • Published : 2015.07.31

Abstract

This thesis urges the change of the education system of popular music for globalization of K-POP in a longer point of view Korean popular music has developed not only musically but also sound quality itself. Moreover it became popular in a global scale in the name of K-POP. However, it is still limited to idol music, and numerous issues related to the lack of musical talent are emerging Even though the routine of birth and death of several idol groups and singers are still repeated. Recently, the skills of artists enhanced due to audition TV shows but still it's not enough. Under this situation, it is not appropriate to rely on audition TV shows and Entertainment Management companies for picking up talented artists. Therefore, like Classic or Traditional music, schools concentrated for popular music must be founded. If this become enabled, young students going to entertainment companies or to unqualified but expensive private institutes will disappear. Moreover, it can prevent students from lacking behind in their academic activity. In addition, a reformation should be done education colleges for raising popular music educators

본 논문은 k-pop의 세계화를 위한 장기적 방안의 일환으로, 현 실용음악 교육체제의 변화를 촉구하는 논문이다. 한국의 대중음악은 이전에 비해 음악적으로는 물론 음향적으로도 크게 발전하였고 k-pop이라는 이름으로 전 세계적으로 인기를 끌고 있다. 그러나 아이돌 음악이라는 한계를 벗어나지 못하고 있고, 음악적인 자질 문제와 관계하여 많은 문제점들이 대두되고 있다. 하지만 그럼에도 불구하고 또 다시 수많은 아이돌이 나타나고 사라지기를 반복하고 있다. 최근 공개 오디션 프로그램으로 인해서 전체적으로 실력이 상승하는 추세이지만 아직도 부족한 것은 사실이다. 이러한 상황 속에서 그저 기획사와 방송 오디션 프로그램 등에 유망주 발굴을 맡기기에는 역부족이다. 그러므로 대중음악도 클래식이나 국악과 같이 특성화된 중 고등학교를 설립하여 기초교육 부터 철저히 이행하여야 한다. 그러면 더 이상 어린나이에 학교생활에는 부진한 채로 소속사에 들어가거나 학원에서 높은 수업료를 지불하고 검증되지 않은 강사에게 음악을 배우는 것은 사라질 것이다. 또한 학업의 부진도 면하게 하여 지성인으로써의 면모도 갖출 수 있게 될 것이다. 그와 더불어 대학의 교직과정 설치와 교육대와 사범대에 실용음악교육과정의 개설을 통해 본격적으로 음악교육자 양성을 실시해야 한다.

Keywords

References

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