Responding plan of Marketing on CRM

마케팅에서 고객관계관리(CRM)에 대한 대응 방안

  • Published : 2015.08.31

Abstract

Today in modern Marketing CRM and environment of Marketing of Marketing need a various strategy. Modern Marketing needs more than merchandise and service to survive. The understanding of market's trend is the most important thing in various environments. The flow of market is to make the reliable relationships between comsumer and CRM then Marketing is creating the value of the customer. According this study gives a basic establishment of marketing strategy about various customership and makes use of analytic data.

오늘날 현대 마케팅에서 고객관계 관리(CRM)와 마케팅 환경은 국제화, 세계화로 인하여 다양한 전략이 요구되고 있는 실정이다. 현대 마케팅은 상품이나 서비스만으로는 시장에서 생존하기 어렵다. 다양하고 다변화된 시장 상황에서 지속적인 성장을 이루기 위해서는 시장의 흐름을 파악하는 것이 무엇보다도 중요하다. 시장의 흐름은 고객과 고객관리에서 오는 관계이며, 그 과정의 연속선상에서 마케팅 전략으로 수립되어야 할 것이다. 이에 본 연구는 고객관계 관리에 대한 문헌고찰을 실시하고 방안을 제시하여 기여하고자 한다.

Keywords