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Study on Power Distribution Algorithm in terms of Fuel Equivalent

등가 연료 관점에서의 동력 분배 알고리즘에 대한 연구

  • Kim, Gyoungeun (Graduate School of Electrical Engineering, University of Ulsan) ;
  • Kim, Byeongwoo (School of Electrical Engineering, University of Ulsan)
  • Received : 2015.10.12
  • Accepted : 2015.11.12
  • Published : 2015.12.31

Abstract

In order to evaluate the performance of TAS applied to the hybrid vehicle of the soft belt driven, acceleration performance and fuel consumption performance is to be superior to the existing vehicle. The key components of belt driven TAS(Torque Assist System), such as the engine, the motor and the battery, The key components of the driven belt TAS, such as the engine, the motor, and the battery, have a significant impact on fuel consumption performance of the vehicle. Therefore, in order to improve the efficiency at the point of view based on the overall system, the study of the power distribution algorithm for controlling the main source powers is necessary. In this paper, we propose the power distribution algorithm, applied the homogeneous analysis method in terms of fuel equivalent, for minimizing the fuel consumption. We have confirmed that the proposed algorithm is contribute to improving the fuel consumption performance satisfied the constraints considering the vehicle status information and the required power through the control parameters to minimize the fuel consumption of the engine. The optimization process of the proposed driving strategy can reduce the trial and error in the research and development process and monitor the characteristics of the control parameter quickly and accurately. Therefore, it can be utilized as a way to derive the operational strategy to minimize the fuel consumption.

벨트 구동 방식의 소프트 하이브리드 자동차에 적용될 TAS(Torque Assist System)의 성능을 평가하기 위해서는 가속 성능과 연비 성능이 기존 차량보다 우수하여야 한다. 엔진, 모터, 그리고 배터리와 같은 벨트 구동 TAS의 핵심 구성 요소들은 자동차 연비 성능에 큰 영향을 미친다. 따라서, 전체 시스템 관점에서의 효율을 향상시키기 위해서는 핵심 동력원들을 제어하는 동력 분배 알고리즘에 대한 연구가 필수적이다. 본 논문에서는 등가 연료 관점에서 통일된 해석 방법을 적용한 연료 소모량을 최소화하는 동력 분배 알고리즘을 제안하였다. 제안한 알고리즘이 차량의 상태 정보 및 요구 동력을 고려한 구속 조건을 만족하면서 엔진의 연료소모량을 최소화하는 제어 변수들을 통해 연비 성능을 높이는 데 기여하는 것을 확인하였다. 제안한 운전 전략의 최적화 과정은 연구 개발 과정에서 시행 착오를 줄일 수 있고 제어 변수들의 특성을 빠르고 정확하게 관찰할 수 있다. 따라서 연료 소모량을 최소화하는 운전 전략을 도출해내는 방법으로 활용 가능하다.

Keywords