References
- D. T. Ahmed and S. Shirmohammadi, "Design Issues of Peer-to-Peer Systems for Wireless Ad Hoc Networks," Proc. International Conference on Networking, p.26, 2007.
- O. Wolfson, B. Xu, and R. M. Tanner, "Mobile Peer-to-Peer Data Dissemination with Resource Constraints," Proc. International Conference on Mobile Data Management, pp.16-23, 2007.
- K. Bok, D. Kwak, and J. Yoo, "A Resource Discovery with Data Dissemination over Unstructured Mobile P2P Networks," KSII TRANSACTIONS ON INTERNET AND INFORMATION SYSTEMS, Vol.6, No.3, pp.815-834, 2012 https://doi.org/10.3837/tiis.2012.03.003
- H. Li, K. Bok, K. Chung, and J. Yoo, "An Efficient Data Dissemination Method over Wireless Ad-Hoc Networks," Wireless Personal Communications, Vol.79, No.4, pp.2531-2550, 2014 https://doi.org/10.1007/s11277-014-1670-x
- Z. Chen, H. T. Shen, Q. Xu, and X. Zhou "Instant Advertising in Mobile Peer-to-Peer Networks," Proc. International Conference on Data Engineering, pp.736-747, 2009.
- K. Chuang, Y. Lin, and C. Chen, "Bluetooth-Based Mobile P2P Framework for Preference-Aware Data Dissemination on Social Networks," Proc. International Conference on Mobile Data Management, pp.110-115, 2013.
- W. Yang and B. Lin, "Madvertiser: a System for Mobile Advertising in Mobile Peer-to-Peer Environments," Proc. Pacific Asia Conference on Information Systems, p.133, 2014.
- A. Fawaz, A. Hojaij, H. Kobeissi, and H. Artail, "An On-Demand Mobile Advertising System that Protects Source Privacy using Interest Aggregation," Proc. International Conference on Wireless and Mobile Computing, Networking and Communications, pp.127-134, 2011.
- Y. Kim, J. Lee, S. Park, and B. Choi, "Mobile advertisement system using data push scheduling based on user preference," Proc. Wireless Telecommunications Symposium, pp.1-5, 2009.
- 이은민, 이인수, "모바일 광고시장의 현황분석 및 전망," 정보통신정책, 제27권, 제6호, pp.1-16, 2015.
- 김광열, 박인환, 임이랑, 홍애란, 김진영, 신요안, "위치 기반 서비스의 최근 동향," 한국통신학회, 한국통신학회지(정보와 통신), 제28권, 제7호, pp.3-14, 2011.
- 손인국, 유재수, 복경수, 이석희, 임종태, 리하, "모바일 에드혹 환경에서 위치 기반 P2P 라우팅 기법," 정보과학회논문지:정보통신, 제40권, 제3호, pp.172-180, 2013.
- 복경수, 이현정, 박용훈, 유재수, "모바일 P2P 네트워크에서 피어의 이동성을 고려한 연속적인 k-최근접 질의 처리," 한국콘텐츠학회논문지, 제12권, 제8호, pp.47-58, 2012. https://doi.org/10.5392/JKCA.2012.12.08.047
- 복경수, 조미림, 유재수, "모바일 P2P 네트워크에서 효율적인 콘텐츠 검색을 위한 데이터 배포 기법," 한국콘텐츠학회논문지, 제12권, 제8호, pp.37-46, 2012. https://doi.org/10.5392/JKCA.2012.12.08.037
- 한상만, "시장 환경 변화에 따른 마케팅 전략 연구의 변화," 마케팅연구, 제30권, 제1호, pp.31-52, 2015.
- 이미희, 진태우, 노광현 "스마트 TV 와 스마트폰을 활용한 개인 맞춤형," 대한전자공학회, 제36권, 제1호, 2013.
- 조철희, 정일구, 류원, "스마트미디어 광고 서비스 및 관련 기술동향," 방송통신미디어 기술특집, 제30권, 제3호, 2015.
Cited by
- Generalizing the New Interpretation of the Marxian Value Theory: A Simulation Analysis with Stochastic Profit Rate and Labor Heterogeneity vol.29, pp.4, 2017, https://doi.org/10.1080/09538259.2018.1424067