참고문헌
- Hasimoto. K., Iwata. Y., Nakamura. K, Tsuji. Mi, Tsuchiya, KJ., Sekine. Y., Suzuki. K., Minabe. Y., Takei. N, Iyo. M., & Mori. N, Reduced serum levels of brain-derived neurotrophic factor in adult male patients with autism, Progress in Neuro-Psychopharmacology & Biological Psychiatry, 30. pp. 1529-1531. 2006.
- 윤은호, 문화기호학 차원에서의 감성장애인 치유 가능성 고찰 : 자폐 스펙트럼 장애인을 중심으로, 인하대학교 일반대학원 석사논문. 2011.
- 김동주, 강민철, ICT 생태계 변화에 따른 국내 이동통신 사업자의 대응 전략에 대한 연구, 정보기술아키텍쳐연구, vol 10, no 2, 한국엔터프라이즈아키텍쳐학회, pp. 197-209. 2013. p. 204.
- Ghaziuddin. M., Ghaziuddin. N., & Greden. J., Depression in persons with autism: Implications for research and clinical care, Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 32, No. 4. pp. 299-306. 2002. https://doi.org/10.1023/A:1016330802348
- 인하대학교 문화경영심리연구소, "특수목적 콘텐츠 R&D 센터 구축 타당성 조사 및 기본계획 연구용역," 최종결과보고서. 2012.
- ABC World news with Diane sawyer, 'The Conversation: iPad Gives Voice to the Autistic,' http://abcnews.go.com/WN/proloquo2go-ipad-software-voice- autistic/story?id=10497862. 2010.
- 강지혜, 이영선, 자폐성 장애인의 스마트 기기 활용에 대한 국외 논문분석, 자폐성장애연구, vol 14, no. 2. 한국자폐학회. pp. 93-118. 2014.
- CBS 60 Minutes, 'Apps for Autism: Communicating on the iPad,' http://www.cbsnews.com/videos/apps-for-autism-communicating-on-the-ipad/ 2012.
- Apple, iPad 2 Keynote, Special Event, http://www.youtube.com/watch?v=TGxEQhdi1AQ. 2011.
- 이혜미 기자, "안드로이드 태블릿, 5년 후엔 아이패드 넘는다?," 헤럴드경제, 2011. 4. 12. http://biz.heraldm.com/common/Detail.jsp?newsMLId=20110412000025
- "Gartner Says Worldwide Media Tablets Sales to Reach 119 Million Units in 2012," http://www.gartner.com/newsroom/id/1980115, 2012. 4. 10.
- http://www.apple.com/kr/ipad/from-the-app-store/
- http://www.apple.com/kr/ipad-air/app-store/
- http://www.apple.com/kr/iphone/apps-for-iphone/
- Baron-Cohen. S, "Autism, hypersystemizing, and truth," The quarterly journal of experimental psychology, Vol. 64, No. 1, pp. 64-75, 2008.
- http://www.blogher.com/ipad-nearmiracle-my-sonautism
- 권정민, "태블릿(아이패드)와 종이 매채간의 지적장애 학생의 읽기 수행 비교," 지적장애연구, 제 13집 1호, 2011. pp. 187-202.
- Golan, O. and Baron-Cohen, S., Systemizing Empathy : Teaching adults with asperger syndrome or high-functioning autism to recognize complex emotions using interactive multimedia, Development and Psychopathology, 18, Cambridge University Press, 2006. pp. 591-617.
- 윤은호, 문화기호학 차원에서의 감성장애인 치유 가능성 고찰 : 자폐 스펙트럼 장애인을 중심으로, 인하대학교 일반대학원 석사논문. 2011. p. 55.
- 유성민, 미술치료가 건강장애 아동의 소근육 운동능력에 미치는 효과, 한양대학교 석사학위 논문, 2010. p. 5.
- 정정화, 자폐증아동의 치료과정에 나타난 그림의 변화연구, 이화여자대학교 교육대학원 석사학위 논문. 1983.
- http://www.spectronicsinoz.com/article/iphoneipad-apps-for-aac
- 백승국, 권지혁, 이주희, 손기동, 디지털 체험 공간의 디지털 스토리텔링에 관한 연구, 정보기술아키텍쳐연구, vol. 10, no. 3, 한국엔터프라이즈아키텍쳐학회, pp. 361-370. 2013.
- Golan, O., Ashwin, E., Granader, Y., McClintock, S., Day, K., Leggett, V. and Baron-Cohen, S., Enhancing emotion recognition in children with autism spectrum conditions: An intervention using animated vehicles with real emotional faces. Journal of Autism Development Disorder vol. 40. Springer. pp. 269-279. 2010. https://doi.org/10.1007/s10803-009-0862-9
- Floch, J., Petites mythologies de l'oeil et de l'esprit : pour une semiotique plastique, Hades, 1985 - 한국어 번역 : 박인철 역, 조형기호학, 한길사, 1994
- Greimas, A., Fontanille, J., 정념의 기호학 : 물적 상태에서 심적 상태로, Editions du Seuil, 1991 - 한국어 번역 : 유기환 외 옮김, 강, 2014.
- http://iphonecake.com/appcake/apps/308368164.html
- http://symbolstix.n2y.com/
- Assistivewave, Proloquo2go: Communication on the Go for iPhone, iPod touch and iPad, version 1.7. 2011, p. 22. http://www.proloquo2go.com/files/Proloquo2GoManual.pdf
- Assistivewave, Proloquo2go: Communication on the Go for iPhone, iPod touch and iPad, version 1.7. 2011, p. 21.
- Assistivewave, Proloquo2go: Communication on the Go for iPhone, iPod touch and iPad, version 1.7. 2011, p. 16.
- http://youtu.be/pAr3CLxT-X0
- http://www.goodkarmaapplications.com/Good_Karma_Applications/About.html
- Umberto Eco, 일반 기호학 이론, 열린책들, 2009. p. 158-160.
- http://www.look2learn.com/
- 임은엽, 비디오 피드백을 포함한 상황 이야기(social story) 중재가 초등학교 자폐 아동의 수업참여 행동 및 문제 행동에 미치는 영향, 이화여대 석사학위 논문, 2003. p. 5.
- 임은엽, 비디오 피드백을 포함한 상황 이야기(social story) 중재가 초등학교 자폐 아동의 수업참여 행동 및 문제 행동에 미치는 영향, 이화여대 석사학위 논문, 2003. p. 8-9.
- http://youtu.be/zRb3GguSRvY
- https://itunes.apple.com/kr/app/injigineunggaeseongeimmo/id878108214?mt=8
- https://play.google.com/store/apps/details?id=com.merge.howmuch