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A Study on the Combustion Characteristics of Spark Ignition Engine by the Thermodynamic Properties Model

열역학적 물성치 모델에 의한 스파크 점화기관의 연소특성에 관한 연구

  • Han, Sung Bin (Department of Mechanical & Automotive Engineering, Induk University)
  • Received : 2014.03.03
  • Accepted : 2014.03.20
  • Published : 2014.03.31

Abstract

The past several years have seen a substantial growth in mathematical modeling activities whose interests are to describe the performance, efficiency and emissions characteristics of various types of internal combustion engines. The key element in these simulations of various aspects of engine operation is the model of the engine combustion process. Combustion models are then classified into three categories: zero-dimensional, quasi-dimensional and multidimensional models. zero-dimensional models are built around the first law of thermodynamics, and time is the only independent variable. This paper presents a introduction to the combustion characteristics of a spark ignition combustion modeling by zero-dimensional model.

지난 최근 몇 년 동안 내연기관 엔진의 여러 가지 타입의 성능, 효율, 배기가스 특성을 잘 설명해 줄 수 있는 흥미있는 수학적인 모델이 다양하게 제시되고 있다. 이러한 다양한 양상의 엔진 작동의 모의실험에 있어서 주요한 요소가 엔진 연소 과정의 모델이다. 연소모델은 주로 세 가지 분류로 세분화 되어지고 있다. 즉, 제로 차원적, 유사 차원적, 다차원 모델로 나눌 수 있다. 제로 차원모델은 열역학 제1법칙에 근거하여 만들어졌고, 시간은 단지 독립 변수이다. 본 연구는 제로 차원 모델에 의하여 스파크 점화 기관의 연소 특성을 제시하려는 그 목적이 있다.

Keywords

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