DOI QR코드

DOI QR Code

On the Thought about How to Solve the Inequality

부등식의 풀이에 대한 연구

  • Kim, Dong Hwa (Department of Mathematics Education Pusan National University) ;
  • Lee, Min Jung (Gyeongnam Girls' High School) ;
  • Lee, Yang (Department of Mathematics Education Pusan National University)
  • Published : 2014.08.31

Abstract

Students might find different solutions to the quadratic inequalities according to the range of the number representing the character of the inequalities. They have confusion when the roots of a quadratic inequality are complex numbers since the character of the inequalities generally represents the real number in the mathematics textbooks. Therefore we suggest that we must explain definitely the range of the number representing the character for each inequality question.

Keywords

References

  1. 교육과학기술부 (2011). 수학과 교육과정, 제2011-361호.
  2. 김원경 외 (2014). 수학 I, (주)비상교육.
  3. 두산백과 (2013). 부등식, 네이버 지식백과사전.
  4. 문부성 (2009). 일본 고등학교 학습 지도 요령, 일본: 문부성.
  5. 우정호 외 (2014). 수학 I, (주)두산동아.
  6. 이강섭 외 (2014). 수학 I, (주)미래엔.
  7. 이준열 외 (2014). 수학 I, (주)천재교육.
  8. 자격 인증 및 교육과정원(2007). 영국 수학 4단계를 위한 연구 프로그램(2007 국가 교육과정에서 발췌함.), UK: Crown.
  9. 허유정 (2002). 한국과 일본의 수학 교육과정 비교와 연계성에 관한 연구-제7차 수학과 교육과정을 중심으로-. 국민대학교 교육대학원 석사학위논문.
  10. 황선욱 외 (2014). 수학 I,(주)좋은책 신사고.
  11. 황우형 외 (2013). 수학, (주) 미래엔.
  12. Hall, H. S, & Knight, S. R (1891). Higher Algebra: A Sequel to Elementary Algebra, London : MacMillan.
  13. Janet Lundin, et al. (2006). Mathematics Framework for California Public Schools(Kindergarten Through Grade Twelve). America : California Departement of Education.
  14. NCIC(국가교육과정 정보센터)(2013). 세계교육과정, 서울: 교육과정평가원.