Abstract
The social network services are grown rapidly through dissemination of smart devices. Therefore, increasing the data exponentially because many people use web services. Using these big data, it will be needed study of providing customized knowledge. So in this paper, we had collected data of 40 people for implementation of knowledge service using big data during one month. Based on these data, we had inferred information of location and moving type, and evaluated accuracy. Through that we had studied personal experience knowledge evaluation model for knowledge service.
스마트 디바이스의 급격한 증가와 함께 사용자의 SNS(Social Network Service) 이용률도 급격하게 증가하게 되었다. 이로 인해 사용자들의 웹에 대한 접근성도 증가하면서, 데이터의 양도 기하급수적으로 증가하는 결과를 초래하였다. 이런 엄청난 양의 빅 데이터를 통해 획일적인 검색을 통한 정보 제공이 아닌, 사용자 맞춤형 지식 제공을 위한 연구의 필요성이 높아지고 있다. 이러한 지식 서비스를 제공하기 위해서는 사용자에 의해 수집된 데이터를 분석하고 평가하는 모델이 필요하다. 이에 본 논문에서는 스마트폰을 활용하여 40명의 데이터를 수집하여 이동정보와 장소를 추측 하고, 정답 셋을 구성하여 데이터의 평가를 할 수 있는 모델에 대한 연구를 수행 하였다.