한국조리학회지 (Culinary science and hospitality research)
- 제19권3호
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- Pages.156-172
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- 2013
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- 2466-0752(pISSN)
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- 2466-1023(eISSN)
조리 및 식음료 종사원의 스트레스 대처전략이 직무만족도 및 고객지향성에 미치는 영향 연구
The Effects of Culinary.Food & Beverage Employees' Stress Coping Style on Job Satisfaction and Customer Orientation
- Kim, Young-Joong (Dept. of Culinary and Food Service Management, Kyung Hee University) ;
- Park, Young-Mi (Dept. of Culinary and Food Service Management, Kyung Hee University) ;
- Yoon, Hye-Hyun (Dept. of Culinary and Food Service Management, Kyung Hee University)
- 투고 : 2013.02.12
- 심사 : 2013.06.10
- 발행 : 2013.06.30
초록
본 연구에서는 특급호텔 조리 및 식음료 종사원의 스트레스 대처전략이 직무만족도 및 고객지향성에 미치는 영향력을 고찰하였다. 실증연구를 위해 확보된 250개의 표본을 바탕으로 연구모형의 신뢰성, 적합성 등을 검토하였고, 구조방정식 모형을 사용하여 총 2개의 가설을 검증하였으며, 모형의 적합도는
The purpose of this study is to understand the influence of food & beverage employees' stress coping styles in the deluxe hotel industry on job satisfaction and customer orientation. Based on total 250 food & beverage employees obtained from empirical research, this study reviewed the reliability and fitness of the research model and verified a total of 2 hypotheses using the AMOS program. The hypothesized relationships in the model test simultaneously by using a structural equation model(SEM). The proposed model provided an adequate fit the data,
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